Njur/mjältbandsupphängning & Erlichia

G

_Glimmie_

Hej.
Efter att ha letat jättelänge efter en häst att köpa har jag äntligen hittat en 5-åring som jag är väldigt intresserad av. Det enda jag reagerade på var att den hade njur/mjältbandsupphängning för ett och ett halvt år sedan och opererades då för detta. Han har även haft Erlichia. Jag undrar nu om något av detta kan orsaka någon form av men i framtiden? Veterinären säger att det inte är något att oroa sig för men jag vill ändå höra om någon annan varit med om detta och vad det har inneburit för hästens framtid.
Skulle bli jätteglad för svar!
Tack på förhand. / Cim

Sv: Njur/mjältbandsupphängning & Erlichia

Det finns så många hästar som är helt friska och aldrig haft problem. Hade själv satsat på en frisk häst men om veterinären säger att det inte spelar någon roll för hästens framtid så får du väl lita på det

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 052
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 940
Senast: Jamtland
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 940
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Jag tänkte kolla vad det finns för erfarenheter här av snubbliga hästar. Jag har ett sexårigt fullblodssto som snubblar väldigt...
Svar
13
· Visningar
4 444
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka