Niveau 1136

rubytoo

Trådstartare
Ja idag fick jag se honom live på träning och jag måste nog säga att han växt till sig enormt sedan sist jag såg honom dvs bruksproven.

Han rör sig väldigt trevligt och hoppade jättebra. Det enda var väl att han för dagen var lite bråkig och tjaffsig i munnen.

Men verkligen en snygg häst, inte alls så låg fram som jag kommer ihåg.

Sedan såg jag en skymt av Jaguar Mail då han reds i markarbete, vilka muskler på baken han har :bow:

Sv: Niveau 1136

Då kan jag säga att han hoppade betydligt bättre idag. Jättefin bak.

Dock så hoppades han betydligt högre :D

Helt klart en hingst som växte i mina ögon idag :love:

Och här har vi idag konstaterat att där är niveau bebis på tillväxt, dock var där två idag men förhoppningsvis är en borta nu, ny koll på söndag.

Jag har tittat både framlänges och baklänges på filmerna på honom + att jag sett honom flera gånger i verkligheten.

Jag är ganska övertygad om att tjaffsigheten kommer av att han är lite lågställd, blir lite ond cirkel att ryttaren vill lyfta upp honom och då tjaffsar han emot. Likadant ser man en tydlig skillnad på honom bak i löshoppning kontra uppsutten hoppning och jag tror att det handlar om samma sak.
Jag har i alla fall beställt en unge med mammas front (som är allt annat än lågställd) så skall vi nog slippa det problemet :angel::D

Fast idag såg han allt annat ut än låg fram. Och bakbenen var WOW.

Dock så hoppade de honom relativt högt så det kan ju ha varit positivt för hans bakbensteknik.

Han såg väldigt ridbar ut på marken, men han såg ut att bli lite ivrig till hinder

Jag har faktiskt varit väldigt förtjust i honom från början, men intresset uppstod nog av att han har sådan bländande teknik.
Stoet mitt är tyvärr inte dräktig än, andra försöket i måndags, men självklart är Niveau fadern till det önskade fölet !

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
694
Senast: cassiopeja
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 615
Senast: Fredag
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 818
Senast: zoowie
·
Avel Hoppas tråden är okej, annars får moderator skälla på mig, den passar inte in i någon av de trådar som finns, då diskussionen uppkommit...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 575
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka