Nils Enqvist döms till 15 års avstängning

Nils Enqvist döms till 15 års avstängning Mer om fallet Det var i samband med att Svensk Travsport gjorde ett oanmält besök i Nils Enqvists stall den 2 maj 2011 som tre hästar lämnade positiva dopningsprov. För hästarna Freedom Viking och Thunderstormviking visade analysen på förekomst av ...

Källa / Läs mer:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article14901832.ab
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nils Enqvist döms till 15 års avstängning

Jisses, snacka om kännbart straff. Vad glad jag blir! Tänk om ridsporten kunde ha samma syn på doping och djurskydd!!

Svensk travsport :bow:
 
Sv: Nils Enqvist döms till 15 års avstängning

Säger detsamma som Seabaz - heja travet!

Läste kommentarerna på aftonbladet och då blir man lite rädd hur dåligt upplysta folk är, när det var nån som jämförde denna avstängning med att man "bara får 8 år för mord och 15 för doping av häst" - man kan för katten inte jämföra en avstängning med ett fängelsestraff, även om de för min del hade fått sätta även djurplågare bakom galler..
 
Sv: Nils Enqvist döms till 15 års avstängning

Läste kommentarerna på aftonbladet och då blir man lite rädd hur dåligt upplysta folk är, när det var nån som jämförde denna avstängning med att man "bara får 8 år för mord och 15 för doping av häst" - man kan för katten inte jämföra en avstängning med ett fängelsestraff, även om de för min del hade fått sätta även djurplågare bakom galler..

Ja, här är han ju "bara" avstängd, resten av livet kan han ju leva som förut.
 
Sv: Nils Enqvist döms till 15 års avstängning

Måste också säga att domen gläder mig (misstolka mig rätt), även om det är synd att det inte blev en livstidsavstängning som ST ville ha vid överklagan. Men oavsett - bra!
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Dagens Nyheter) Stjärnan Opal Viking var inte dopad när han testades. Läsarreaktioner Bakgrund: Fallet Nils Enqvist Svensk Travsport...
Svar
0
· Visningar
788
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) besöka travbanor Ytterligare en av Nils Enqvist hästar är dopade - nu agerar travförbundet Här är travförbundets straff...
Svar
0
· Visningar
925
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) att ta mitt straff NORRKÖPING. Fängelsestraff och livstids avstängning. Det är vad Nils Enqvist riskerar efter den stora...
Svar
0
· Visningar
849
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) är en svikare Sportbladets Mattias Karlsson om dopningsskandalen NORRKÖPING . Hästen Opal Viking förblir en av travets...
Svar
0
· Visningar
818
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp