Nike air max 90 för dåligt knä?

MM

Trådstartare
Kollar på nya skor och kom till slut in på Nike air max 90. Ni som har, kan ni rekommendera dom?

Jag har ett dåligt knä och haltar fram lite sisådär pga en meniskskada och får lätt ont och värk efter att ha gått mycket.
Nu tänkte vi snart åka på en weekend till en storstad och jag känner att ett par nya skor inför detta känns som en bra investering för min kassa kropp.

Helt enkelt, tror ni skorna kan funka till ändamålet?
Sen är tanken givetvis att ha dom till vardags med.

Salomon XA Pro 3D GTX Lady
har varit räddningen för min hälsporre. Nu vet jag inte hur bra den är för just knän då, men den har ju bra stötdämpning.

Jag har ett par Nike Air Max och nu är de mina skönaste skor men det tog ett tag att gå in dem för de kändes hårda i början i sulan men efter att jag gått in dem så är de jättesköna!! Jag hade absolut valt dem om jag hade åkt till en storstad! Men det hade inte varit en bra idé för mig att ha dem dit helt nya.

Gå till en sportaffär där de kan mäta hur du rör dig och be om hjälp. Jag fick jättebra hjälp på Stadium för någon vecka sedan och kom hem med ett par Asics gel convector 2, ett par Nike air zoom pegasus 33 och ett par Reebook sawcut 4,0 GTX. (Det var tre för två erbjudande.) Jag hade aldrig någonsin hittat dem utan hjälp och de är fantastiskt sköna, mjuka och ger det stödet min kropp behöver.

Säger som @CillaW mina menisker (båda är trasiga) bryr sig inte om vilka skor jag har,men jag kan inte krypa på knäna,bära tunga saker i trappan,stå i fältsits vid hoppning eller åka slalom.
Så se över vad det är du gör som får dom att värka.Eller gör det jag inte gjort och få dom OP.

Nike airmax är typ de enda sneakers som funkar för mig! Går annars i klackar så att jag gillar att de är lite uppbyggda bak och ger bra stöd. Har problem både med knän och rygg (mvh tant haha :p )
Jag tycker att de är jättesköna och ger bra stöd och de följer ofta med mig på resor! Har vandrat många resor i mina Nike airmax och de är sjukt bekväma! Go for it!

Menisker som är trasiga gör väldigt ont men då i form av huggsmärta. Man kan också få låsningar och upphakningar.

Kollar på nya skor och kom till slut in på Nike air max 90. Ni som har, kan ni rekommendera dom?

Jag har ett dåligt knä och haltar fram lite sisådär pga en meniskskada och får lätt ont och värk efter att ha gått mycket.
Nu tänkte vi snart åka på en weekend till en storstad och jag känner att ett par nya skor inför detta känns som en bra investering för min kassa kropp.

Helt enkelt, tror ni skorna kan funka till ändamålet?
Sen är tanken givetvis att ha dom till vardags med.

Mina knän fungerar bäst med Asics GT 2000 eller deras Gel-kyano skor. Men mitt brosk är "trött" i knäna mm
Kan inte gå i vanliga skor mer än mycket korta avstånd.

Jag har inte någon koll på meniskskador, däremot får jag lätt ont i hela kroppen om jag går i fel skor. Det vanligaste problemet, för mig, är att skor är för smala längst fram vid fotbladet. Det är inget jag tänker på när jag provar dem eller ens går med dem, men så fort jag går med bredare skor så mår kroppen bättre. Jag märker också att en för tjock sula gör att jag får ont, det blir som att musklerna i benen inte arbetar på riktigt rätt sätt då.

Det absolut bästa är att ta sig till en affär med stort utbud och prova sig igenom hela sortimentet. Jag tex kan bara ha skor från Icebug eller Merrell. Från de märkena kan jag märkligt nog ha i princip allt (så länge sulan inte är för tjock), men tar butikspersonalen fram något som ska vara "likadant" men av annat märke, då känns det bara fel. Så fort jag sätter på mig ett par skor från Merrell eller Icebug så blir mina fötter glada och jag vill aldrig ta av mig skorna. Då vet jag att det är rätt.

Kan tillägga att jag också föredrar vandringskängor/vandringsskor och liknande före "gympadojjor". Det är en enorm skillnad i bekvämlighet när man går.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka