Nidblödning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Funfair

Om man misstänker nidblödning, när kan jag tidigast göra ett graviditetstest? Kan testet vara missvisande om jag gör det under tiden jag blöder?

Tacksam för snabbt svar!
 
Sv: Nidblödning?

vad jag förstått så mäter ju testet HCG- halten hos dig, och HCG finns bara i kroppen när den är gravid.
Nidblödning inträffar efter ett antal dagar efter befruktning när ägger fäster i livmodern( har glömt hur många antalet dagar är tyvärr)
Men jag tror att en nidblödning inträffar tidigare än beräknad mens, så jag tror att testet kan visa negativt även om du är gravid just för att det är för tidigt att ta det egentligen.

Obs att detta är vad jag tror och inte med säkerhet vet...
 
Senast ändrad:
Sv: Nidblödning?

Jag skulle haft min mens för 2 veckor sedan cirka. Kan det spela någon roll i detta fallet?
Jag hade oskyddat sex i början av december, bara en-två dagar efter att min mens tagit slut.

Jag är ganska orolig för att jag ska vara gravid, det är absolut inte rätt tid i livet för det nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 450
Senast: Modest
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 432
Senast: orkide
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: misswilma
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 683
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp