Nicer dicer plus?

Bison

Trådstartare
Ligger i sängen och tittar på tv och det visades reklam för ngn, enligt reklamen då, superskärare.
Jag är en evig klant, skär mig jämt i fingrarna.

Är det en vettig grej? Är det någon som provat?

Sv: Nicer dicer plus?

Det mesta brukar var skit, men om du vill ha en så köp billigt på ebay. Sen finns det ju miljoner likadana i vanlig affär också. Finns för 8 pund på ebay ser jag.

Det är inte ett magiskt redskap, fick en av en kompis som importerade själv och sålde till ett lägre pris. morötter klarar den inte av, champinjoner fastnar i skären så man får pilla bort. Provade hacka lök med det mindre "rutnätsskärbladet" och, utöver att man måste skära till grönsakerna i små bitar förs för att den ens ska klara av att pressa igenom dem, skärbladet gav vika och där satt jag med "finhackad lök" som var ungefär lika finhackad som om jag skull ha lagt den på golvet och trampat på den.

Skulle aldrig köpa den för "det superrabatterade priset" som tv-shop erbjuder. Min matlagning var inte lika snabb och lycklig som kocken och tjejens i reklamen. :)

och superskärare - nej. Möjligen efter att ha lämnat in den på slipning men öh... vem slipar en sån.

Ja, det låter ju mindre bra.

Sassy> Vad är en mandoling? Låter som ett instrument :o

Jag är bra på att baka men kass när det kommer till matlagning...

Googla köksmandolin. Det är skärredskapet som hänger med dicern, men man ska köpa en av bättre kvalitet (dessutom är de billigare och lättare att diska än de där rutnäten).

Vad är det för fel på en vanlig hederlig matberedare?

Man kan skiva grönsaker med en sån också, och göra en massa annat. Så slipper man ha så många maskiner i köket. :)

Nu är jag partisk eftersom jag jobbar på Tvins, men jag har själv en och jag tycker att den är riktigt bra. Vi får ofta in kunder i butiken som köpt en kopia som gått sönder på ett eller annat sätt. Mindre ofta får vi in reklamationer på våra egna produkter, men det får alla butiker. De flesta av oss är skeptiska till produkter från Tv-shop, men Nicer dicer plus är gjord i bra kvalitet och jag använder min varje dag. På reklamen är de förberedda och har använt produkten väldigt många ggr, men det tar inte lång tid att hitta tekniken heller.

Vad är det för teknik? Har jag otur som fått en sjukt slö nicer dicer plus? törs inte ta i hårdare på den då det känns som att plasten eventuellt ger med sig.

De är stora, tunga och fula. Kommer aldrig orka släpa fram och koppla in den för att skära en gurka och lite tomat.
Vill ha de clean i köket, inte mer grejer framme än nödvändigt.

Sassy > ska leta :-)

Istället ska du rassla fram alla delar till nicer dicern och stå och trycka och svettas och fippla. (Har inte provat den men är sjukt skeptisk.)

Min matberedare är inte tung och inte särskilt stor heller. Framför allt behövs varken någon särskild muskelstyrka eller teknik för att använda den.

det såg ju enkelt ut på reklamen :p

Kniv och skärbräda måste ju fram, inte så stor skillnad att ta fram en burk och en skärartjosan :)

Jag är skeptisk till att man måste använda muskelstyrka. Som sagt, går det att slipa skärbladen?

Matberedare är skitenkelt, bara ta fram, koppla in sladden och trycka på knapp. :up: Dessutom kan man blanda/mixa saker med den. Kakdeg t ex.

Vi har en, i källaren....
Jag bakar mycket men helst för hand, tycker det blir bäst :)

Mamma köpte en Nicer Dicer och den är är allt annat än slö Hon har skurit sig på den jag vet inte hur många gånger och jag får inte ens ta i den för att hon är rädd att jag ska skära mig. (Nej jag är inte fyra år :D )

Däremot är den väl lite bökig vad jag förstått. Hon har iaf slutat använda den.

Jag är sjukt missnöjd med min nicer dicer plus, den är slö och inge vidare att arbeta med, föräldrarna har en lika och den är lika slö den.
Jag måste ju ändå släpa fram kniv och skärbräda för att anpassa storleken på grejerna som den ska skiva.
Så det tar liksom mer tid och blir mer disk att använda den än att bara ta fram kniv och skärbräda och skära upp det jag ska ha.

Men en vän älskar sin däremot och använder den jämt.
Men hon har en stor familj också och gör därmed betydligt mkt mer mat än vad jag gör så då "lönar" det väl sig att använda den på ett annat sätt än för mig som bara lagar mat för 2 pers.

Kan inte svara på det, men med tanke på att din kompis köpt in billigare så har jag svårt att tro att det är den i original. Min är väldigt vass och funkar bra.

Jag brukar inte gå på reklam MEN efter att jag sommaren -13 sett min kusin använda denna grej så ville jag ha en egen!

Senast jag använde den var i dag då jag skulle göra fruktsallad! Att skära till 5 personer i hushållet har gjort att jag ibland inte gjort sallad/fruktsallad så ofta som jag velatl bara för att det är sååååå tråkigt att skära/hacka allt. Och taco med grönsaker är en favorit som mina barn gillar så det brukar bli mycket att skära/hacka.

Bra sak tycker jag i alla fall. Jag skulle inte vilja vara utan den nu

För dom som tycker den är slö/trög att använda, man får ta i lite i alla fall. Efter att jag sett min kusin använda den så förstod jag att den tål en hel del i alla fall. Hon tryckte till ganska rejält, så det gör jag också & den håller! ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 022
Senast: Pilot
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 764
Senast: Dino
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 240
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama