Ni som vet :D

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Vakanjaheta
  • Startdatum Startdatum
V

Vakanjaheta

Jag har en liten fråga till er som håller på med travhästar jättemycke!
Vad hade ni gjort med en travhäst som inte "kämpar" som typ stannar på banan när de e 500-1000 m kvar på travlopp eller är allmänt lat och absolut inte vill kämpa, men som därimot tycker det är superkul att bli riden och är då riktigt pigg så länge man inte rider monté! Skulle ni då sälja hästen som ridhäst eller vad skulle ni göra?
Vill gärna veta! :D

Sv: Ni som vet :D

Om det är en talang så kan man ju alltis prova att lägga om träningen alt. ta en paus från densamma men är det en "gammhäst" så är det bara att sälja tycker jag!
Kan hända att ett miljöombyte med tillhörade byte av träning kan hjälpa men det brukar betyda försäljning det med:)
//C

visar hästen ingen gnista på banan är det svårt..
vad heter hästen (pma gärna)?
hur gammal?

de e min kompis som älskar den hästen och vill köpa henne xD vet inte direkt va den heter... den kallas Mirros... den e 5

:bump:Ja du!! Min första tanke var, att hästan vill inte vara på banan mer...det är min tanke:bump:

Det kan ju bero på så mycket, hästen kan behöva ett veterinärbesök, den KAN vara trött på travet (hur många starter har den gjort?), det kan hjälpa att lägga om träningen (den kanske blir trött och behöver träna hårdare?).

Jag tror inte JAG skulle sälja som ridhäst, jag skulle om hästen har kapacitet försöka ett tag till och sedan kanske ta bort, om jag inte helt säkert vet att han får det bra. Känner din kompis hästen väl tycker jag hon ska prata med ägaren till hästen.

Hur hög är hästens puls efter loppet?
Stannar hästen 500-1000 kvar kan hästen knappast vara frisk!

Asså det är min kompis som vill ha hästen isånnfall! Hästens puls när hon hade ridit var 54... och en annan häst hade 105 :S men tränaren sa att 54 va normalt för den hästen

Jag vet inte hästens puls EFTER LOPPET.. det va länge sen hästen startade! Men det konstiga är att IBLAND är hästen jättepigg och jättestark och vill springa.. men ibland är den seg och vill bara hem!

Asså det är min kompis som vill ha hästen isånnfall! Hästens puls när hon hade ridit var 54... och en annan häst hade 105 :S men tränaren sa att 54 va normalt för den hästen

Är det samma häst du frågar om i en nyskapad tråd igår? Där stod dt att det var din älskling & dt bara var du som motionerade henne.

Är det samma häst du frågar om i en nyskapad tråd igår? Där stod dt att det var din älskling & dt bara var du som motionerade henne.

Nepp! ja är i ett travstall med min kompis och vi rider massa olika hästar där :D

Jag har en liten fråga till er som håller på med travhästar jättemycke!
Vad hade ni gjort med en travhäst som inte "kämpar" som typ stannar på banan när de e 500-1000 m kvar på travlopp eller är allmänt lat och absolut inte vill kämpa, men som därimot tycker det är superkul att bli riden och är då riktigt pigg så länge man inte rider monté! Skulle ni då sälja hästen som ridhäst eller vad skulle ni göra?
Vill gärna veta! :D

Sälja eller slakta och köpa en ny .

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 422
Senast: Solstig
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 737
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 950
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka