Ni som tävlar lokalt, vad har ni för häst?

Nickelodion

Trådstartare
Ni som tävlar hoppning på lokal/lätt nivå och som inte har ambitioner att klättra i klasserna men endå är lite tävlings människor. Vad har ni för hästar? Ras? mankhöjd?

Jag börjar efter 10 år med samma häst (som har en senskada) börjat fundera på en ny häst. Min dröm nu skulle nog vara en liten, pigg korsning. :)
Gärna med lite ponny i. Gillar hästar med lite krut i! :D
Vad är bra korsningar för hoppning?

Sv: Ni som tävlar lokalt, vad har ni för häst?

På 0,9 1,0 så grejar nog de flesta att ta sig runt.

Själv har jag fått ärva dotterns urvuxna arab/travare. Han är 1,57 och hoppgenerna (och tekniken) lyser med sin frånvaro. Han hoppar med sitt guldhjärta säger vår tränare - och det gör han verkligen. Har gjort 6 lokala starter i vår och nollat 5. Till saken hör att jag varit gräsligt feg och orutinerad..

Dottern har placering på regional 1,1 och har hoppat 1,3 på träning med samma häst, men tränaren säger att egentligen har hästen sitt absoluta max på 1,0 - allt därutöver är "guldhjärtat".

Hästen är en pärla på alla sätt och vis. (Fast kan kunde ju vara lite mer intresserad av dressyr:crazy:)

nu är jag o pålle inte där ännu, men mitt långsiktiga mål är att starta lokal 0,90. :) hästen är startad upp till 1,10 med förra ägaren men jag tror de hade problem med att han vägrade ut sig.. han har några placeringar ändå upp till 1m. hästen är en 13-årig KWPN, som sagt har inga mål om höga klasser utan det vore bara roligt att kunna komma runt en 0,90-klass.

SAM_6787.jpg

Du borde ha en häst av samma typ som jag :D
Jonatan, svensk ridponny e: Chamberlain (godkänd tysk rp hingst som tävlat svår ponnyhoppning) ue: Homosassa xx (fullblod som lämnat flertalet bra fälttävlanshästar) Farfar är renrasig welshponny, så det finns många goda egenbskaper samlade i denna lilla häst ;)
Han är 157cm, riktigt bra modell, sportig men samtidigt tålig. En riktig racer som älskar att hoppa o kan vända på en femöring. Jag har ägt honom sen mars detta år o vårt mål är att rida debutant fälttävlan o hoppning tom 110cm. Med tidigare ägare har han varit felfri i 120cm.
Han är född 2005.

120318112.jpg

120318162.jpg

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 493
Senast: Fiorano
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 178
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar