Ni som ställer utomlands!

millan30_228

Trådstartare
Nu blev min Maya svensk utställningschampion på My Dog i Göteborg.
Jag har blivit sugen på att ställa ut henne i våra grannländer.
Danmark, Norge och Finland. Har aldrig ställt hund utanför Sveriges gränser. Vad har ni andra för erfarenheter av det?

Sv: Ni som ställer utomlands!

nu ställer ju inte jag utomlands, så egentligen får jag ju inte svara.
men jag tänkte bara säga GRATTIS!!!!!:bump::bump:

Vad kul! Har du några bilder från My Dog? Låt oss se dom isf :d

Tack för Gratulationerna :p

Maya blev BIM, fick Cert, Cacib, blev Champion och Svensk Vinnare 08.

MyDog2.jpg

mydog4-1.jpg

Springerigen.jpg

Maya5.jpg

Hon är jättefin, jag älskar hennes färg. :love:
Någongång ska jag ha en hund av vinthundstyp, tycker det verkar vara urtrevliga hundar.

nu ställer ju inte jag utomlands, så egentligen får jag ju inte svara.
men jag tänkte bara säga GRATTIS!!!!!:bump::bump:

Vad kul! Har du några bilder från My Dog? Låt oss se dom isf :d

Här ovan kommer lite bilder.
Du kanske är sugen på att samåka till någon utställning i något grannland med din Goliat :p

mm, det är den uppfattningen jag har utav dom. Plus att jag uppfattar dom som något mer behärskade än hundarna jag har nu, vilket är två DP´s. ;)

Till Norge är det fritt att åka. Till Danmark och Finland måste du rabiesvaccinera. Det tar fyra-fem månader att få det klart så det är bäst att fixa med en gång om hon inte är vaccinerad redan. Du skall också ha EU-pass till hunden.

När du åker tillbaka in i Sverige från Danmark så måste hunden avmaskas mot dvärgbandmask.

Du hittar alla regler på http://www.sjv.se

mm, det är den uppfattningen jag har utav dom. Plus att jag uppfattar dom som något mer behärskade än hundarna jag har nu, vilket är två DP´s. ;)

Dom är lugna och sansade från ungefär 4 års ålder.:)
Nej får dom bara springa av sig märks dom knappast inne då dom ligger i soffan.

Min Maya är ett litet yrväder hon har precis fyllt 2 år. Hon racar för fullt jämt. Ska helst ut hela tiden. Vill vara med jämt. Man får nästan tvinga henne att ligga still ;) I utställningsringarna är hon så ladylik. Inte samma hund som hemma :p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har googlat men är fortfarande osäker på hur det hela fungerar. En uppfödare utomlands (EU-land) lånar ut en hund till mig för att...
Svar
7
· Visningar
1 198
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
2 117
Senast: Lilla-S
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 544
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej! :) Jag har skapat två trådar här på Bukefalos om vilken hundras jag ska köpa och valet landade på Rottweiler. Allt funkar jätte...
Svar
15
· Visningar
3 277
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka