Ni som rider kossklasser...

R

reykurboy

Ja skulle vilja testa´att rida med kossor(inte tävla men för skojs skull) Hur börjar man med det, eftersom ja e lite skrajsen för kor.. :crazy: :( Hästen tycker dock att kor e jättehäftiga saker.. :smirk:
Å ja tycker att det ser så himla roligt ut, men hur kommer man över sin feghet????

När jag var med på John Moores campout för några år sen var islänningarna jätteduktiga kossehästar. Tuffa orädda och vak sig inte för kossorna. John var mycket imponerad av deras lynne.

Det är bara att bestämma sej! Vill jag eller vill jag inte?
Om jag vill, börja! Om jag inte vill, stå över o titta på!Enkelt val, eller hur?

Hej.. det finns en del kosse kurser på rha.nu sen kommer det snart att stå ett par på abrahamstorp.nu där vi kommer att ha ko kurser för Rick Lemay och Per Larsson....

Först letar du upp en fin kossa. Passar ut en bra sadel och träns till den och så är det bara att sätta igång:

ekipage.jpg

Ber om ursäkt för att jag larvar mej men jag kunde liksom inte hjälpa det :o

Nej, jag vet vad du ska göra :idea:

Du ska ta med Lisa och Norpan, som säkerligen är ännu räddare, också får du vara den som vi gömmer oss bakom.
Då MÅSTE du vara modig :cool: :p ;)

Love you!

Hon är itne så gammal än så hon växer till sig lite till..
och vi jobbar på samlingen så med tiden blir hon lite mer jämnbyggd :angel:

Men den ser ut å ha stor bakdel, så den kan stoppa hårt å vända snabbt... :p

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 903
Senast: Thaliaste
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 137
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
684
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.