@Philosophia - fast nej, om TS har bokat även platsen brevid sig så behövs det mer plats än TS ursprungliga sittplats och då ska den andra platsen vara en ungdomsbiljett.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Philosophia - fast nej, om TS har bokat även platsen brevid sig så behövs det mer plats än TS ursprungliga sittplats och då ska den andra platsen vara en ungdomsbiljett.
Jag förstår dock inte riktigt hur dem resonerar. Vad är skillnaden mellan en ungdomsbiljett och en barnbiljett? I båda så ingår det ju en styck sittplats till barnet/ungdomen, och iom att det inte är en person jag har med mig, utan en hund, borde det inte vara någon skillnad i detta fallet. Oavsett vad jag väljer borde jag ju få min egen plats och en till sittplats. Att barn åker billigare nästan överallt är ju ingen nyhet, men det är ju för att dem är just barn, inte för att själva biljetten innebär att man får någon annat jämfört med ungdomsbiljetten. Platserna på tåget är ju fortfarande lika stora. Eller är detta ett sätt att klämma ut lite extra stålar från oss konsumenter?@Philosophia - fast nej, om TS har bokat även platsen brevid sig så behövs det mer plats än TS ursprungliga sittplats och då ska den andra platsen vara en ungdomsbiljett.
Har inte varit med om något taxibolag som velat ta med en stor hund som riskerar att håra ned bilen. Hade han varit liten och man hade kunnat ha honom i en väska/på armen hade det varit en sak, men han är en stor Borzoi på 75 cm i manken. Dessutom är taxi ruggigt dyrt.
Alternativet är att boka biljett på tåget innan, som går en timme tidigare, där finns det vanlig plats ledigt där det inte är bord, men då har jag bara en timme på mig att ta mig från färjan till centralen.Jaha, det här var ju surt... Försöker boka tågbiljett, men dem enda platserna som är lediga I djurvagnen är fyra plater runt ett 4-manna bord. Samtliga övriga platser är upptagna. Då är alltså frågan, bordet kommer jag inte ifrån, så det är bara att hålla tummarna för att det är högt nog för att han ska kunna stå upp under det, alt att armstöden är nedfällbara så han kan ligga på en filt på sätet...
I detta läget, hade ni bokat två säten bredvid varandra, eller två säten mitt emot?
Har inte varit med om något taxibolag som velat ta med en stor hund som riskerar att håra ned bilen. Hade han varit liten och man hade kunnat ha honom i en väska/på armen hade det varit en sak, men han är en stor Borzoi på 75 cm i manken. Dessutom är taxi ruggigt dyrt.
Jo, det är jag medveten om. Ska som sagt rasta hunden ordentligt innan vi går på tåget. Har turen att ha en hund som trots sin ringa ålder (nästan 7 månader vid resetillfället) kan hålla sig vansinnigt länge, så även om tåget skulle vara någon timme försenat så tror jag inte att det är något som kommer bli ett problem, så länge han inte bälgar i sig vatten som en tok under resan villsäga.Ser att allt är bokat och klart nu, tänkte bara förvarna om att det händer rätt ofta att snabbtågen blir försenade på väg söderut. Det är åtminstone min uppfattning och med tanke på att du reser med hund kanske det kan vara bra att ha i bakhuvudet.
Tack så mycket!Håller tummarna för att det ska gå bra på resan .
Välkommen tillbaka till Sverige förresten!
Blir du alltså skåning nu?Tack så mycket!
Japp, tillbaka till Skåne. Är född Skåning men flyttade därifrån när jag var 15Blir du alltså skåning nu?