Ni som kan dressyr...

En chans har han väl, men jag tror inte att det blir så. Och inte kommer jag gråta livet av mej heller om han skulle missa den ;)

Jag hoppas iallafall. :) Jag skulle säga att han har 30% chans på medalj, kanske mer.

han har definitivt chans på bronset och det är väl det han realistiskt siktar på.

Brons eller inte långt ifrån. :) Han har nog lite för duktiga konkurenter för att klara guldet, tyvärr.

Jag hoppas verkligen det.
Såg Briar idag :love:
Man blir verkligen förtrollad av den hästen.
Synd bara med missarna =/

ja verkligen ett vackert ekipage! briar var faktiskt finast av alla jag tycker jag! verkligen synd med dom missarna han hade kunnat få superpoäng utan dom..
han på fuxen som red innan uff kannske gick bra men han såg aningen ihoptryckt ut..

Gu vad Briar va fin idag :love: Han och Salinero måste vara de härligaste dressyrhästarna!

Ja.
Jag tycker att han är snyggare än Rusty och Salinero.
Det var synd att han hade sina missar, undrar vilka poäng han hade fått annars.

Jag hoppas att han får någon medalj, men det blir nog en strid på kniven om alla tre valörer. Jag är lite besviken, tyckte inte att de svenska ekipagen förutom möjligen Jan (som har en hög "medelnivå") gjorde så bra ifrån sig som man borde kunna på ett OS. Man ska väl inte behöva rida på sin absoluta högstanivå för att hamna i övre delen av fältet, då är inte kvaliteten hög nog överlag. Detta säger jag alltså som observatör, jag skulle ju knappast göra det bättre själv. Men det är fortfarande lika långt kvar som innan tills vi kan kalla oss en dressyrnation. Synd att vi inte hade Zancor i laget (han är ju lite "svensk").. Hade varit roligt att se honom, men jag blev chockad och glad över att SVT visade så många ekipage idag analogt.
Var det någon mer än jag som tänkte på vilken enorm skillnad det hade blivit på Ferrer-Salats ridning (ffa sitsen) sedan VM i Rom! Wow, det impade mig. :bow:
Salinero är ju en gudagåva, men skulle inte rida den om jag så fick en miljoon. Livet är mig kärt (oftast). Ulla och Rusty ger mig ingen kick, det är såå bra.. och så mekaniskt.

Sv: Ni som kan dressyr...

Jag tror faktiskt inte att han tar någon medalj. Jag tror att han blir placerad 4-7, men medalj blir det inte.

Liknande trådar

Dressyr Vad gör Jan Brink nu för tiden? Skulle han funka som förbundskapten? Eller är han samma skrot och korn?
7 8 9
Svar
163
· Visningar
13 622
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Förra helgen avgjordes EM i dressyr för U25 och Young Rider i Österrike och nu är det dags för de yngre ryttarna att göra upp om...
Svar
0
· Visningar
70
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vilken bronsbragd! Det svenska ponnylaget kammade hem en tredjeplats på ponny-EM i dressyr i Opglabbeek, Belgien. Det var Sveriges...
Svar
0
· Visningar
79
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Senast Sverige tog en medalj i dressyr på OS var lagbronset 1984 i Los Angeles.
Svar
0
· Visningar
233
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama