Ni som kan Dreamweaver...

NobleArt

Trådstartare
... eller annat hemsidesprogram, kan man få lite hjälp.
Har tre grejer jag klurat på men fortfarande inte vet hur jag gör, så nu behövs hjälp med följande:

#Hur skapar man en bild som "flimrar över i andra bilder" Alltså inte en rollover image, utan ett bildspel, så att säga som rullar på från det att besökaren öppnar sidan. ( Hoppas någon förstår hur jag menar )

# Hur sätter jag musik till min sida?

# Och slutligen, hur skapar jag en "pop-up-meny" DVS, jag har en länkmeny på vänstersidan, men jag vill att om man håller muspekaren över en av länkarna ( al´ternativt klickar på den )dyker fler länkar upp.
Ex. om man håller muspekaren över länk "anläggningen" dyker länkarna "stallet", "ridhuset", "hagarna" och "cafeterian" upp.

Vore tacksam för hjälp så fort som möjligt!

/
Susanne
 
Sv: Ni som kan Dreamweaver...

Inget av det går att göra med hjälp av dreamweaver, vad jag vet, utan man måste ha script.

Script för pop-up-menyer och bildspel finns här:
http://www.javascript.com/

Musik på hemsidan vet jag inte, men sök på sidan ovan, de kanske har det också!
 
Sv: Ni som kan Dreamweaver...

För att kunna spela upp musik på hemsidan krävs det antingen att det är midi format på den eller att du skaffar någon typ av jukebox som kan hantera fler typer av musik filer. vad som är viktigt att komma ihåg är att all musik är skyddad och inte får användas fritt för egen distribution, Använd sökmotor och sök på "free midi" så hittar du sidor som ger tillgång till gratis midifiler.

Har själv gjort en hemsida där jag testat ett javascript och bakgrundsmusik i midiformat Lake .

http://gentleknight.netfirms.com/lake/lake.htm

MVH
gentleknight
 

Liknande trådar

Bukefalos Jag har senaste par dagarna haft problem med att posta nya trådar från mobilen genom Firefox, då jag inte kan välja ett prefix att lägga...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp