Ni som jobbat med hästar..

Sv: Ni som jobbat med hästar..

Mitt första hästskötarjobb fick jag ca. två veckor innan jag skulle gå ut gymnasiet. Det fick jag genom min tränare (åkte till hennes tränare). När jag fick det hade jag inte ens börjat söka jobb. Där ingick logi, stallplats med allt som hörde till och träning (dessvärre hade inte jag nån häst med mig men inte fick man mer pengar för det.) fick en helt okej lön + extra på tävlingar.

Det andra jobbet var inför hippologen även det fick jag genom kontakter, min gamla ridskola.

Mitt jobb som jag har på G nu fick jag genom min lärare på skolan. Vet inte så mkt om det ännu men jag vet att kost, logi ingår. dessutom innebär jobbet mycket ridning och ingen mockning.


_Sweetheart_ skrev:
Hur hittade ni jobbet?
Tog det lång tid att hitta ett jobb?
Finns någon bra sida på internet?
Vad ingick? Kost? Logi? Stallplats? Lön?

Vill veta allt!

Vill ut efter studenten & jobba med hästar!
Kanske är för tidigt att börja leta redan nu?
 
Sv: Ni som jobbat med hästar..

_Sweetheart_ skrev:
Hur hittade ni jobbet?
Tog det lång tid att hitta ett jobb?
Finns någon bra sida på internet?
Vad ingick? Kost? Logi? Stallplats? Lön?

Vill veta allt!

Vill ut efter studenten & jobba med hästar!
Kanske är för tidigt att börja leta redan nu?

Jag fick ett svar på min annons på bukefalos annonssidor.

Det tog inte alls lång tid.

Jag fick ett hus att bo i, ha hästen uppstallad med foder o strö till en viss del, frukost o lunch ingick, lön 2000 kr. Jobba mån-fre 7-19 o en helg i månaden. Jobbade i ett dressyrstall med uppfödning o grandprix hästar. Rätt fritt jobb, jag fick rida, longera o tömköra hästarna, släppa ut o in, mocka, fodra, putsa, sköta anläggningen, bära hö o hålla stallet i skick.

Jag kan ju säga att jag inte alls tyckte det var något kul, jag tröttnade på min egen häst för när jag skulle ta hand om honom ville jag bara gå o sova, jobbade ensam, eller ägaren till det hela var där ibland o red o la på lite mer sysslor.

Kul o få rida så fina hästar men ett mycket tungt jobb o en skit lön.
 
Sv: Ni som jobbat med hästar..

Gamla kontakter.
Ingår mat boende och stallplats till min ponny.
19000kr/mån.

Men jag jobbar väldigt mkt, slår man ut det på timme bli det oftast run 70kr/h innan skatt.
 
Sv: Ni som jobbat med hästar..

Jag annonserade på¨Buke. fick flera svar, tog jobb hos en uppfödare i Västsverige för kost logi och 2500 kr i månade fick 3000 om jag jobbade helgger, fruktansvärt slit det jag inte orkade med dock var att jag inte fick reda på om de tänkte åka bort utan fick lyssna o dra slutsatser att jag skulle sköta 26 hästar själv.
O inte fick jag så mkt ansvar för ridning , trots att jag har ridit massor.
nej , rekommenderar ej detta med fick pengar begär lön..
det kan man skatta o få a-kassa på
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 745
Senast: WBanna
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 631
Senast: LiviaFilippa
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 213
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 937
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp