S
sova
Då min häst haft ett sår i ena mungipan (som nu visserligen har läkt) är hon rätt känslig för bett. Hon är även av den typen att hon rusar för att komma undan. Har ridit henne på ponnyhack så såret kunnat läka. Ska dock tävla i helgen och jag tror inte att jag kommer att klara av att hålla henne på mattan med hacket. (Hon blir alltid mer "på" ute). Provade idag att rida med en jaktstång med ett par tyglar fästa i samt en hannoveransk nosgrimma som jag dock hissade upp så att man spänner den nästan som en engelsk nosgrimma. I den fäste jag ett par tyglar till (som jag håller mest i).
Jag har alltså ett par tygler i bettet och ett i nosgrimman.
Poängen med detta ska vara att belasta munnen så lite som möjligt, men att jag ändå har en nödbroms om ifall att hon blir för ivrig.
Nu till saken. FÅR man rida så här på tävling enligt TR? (Har ingen TR att tillgå just nu..)
för svar!
Jag har alltså ett par tygler i bettet och ett i nosgrimman.
Poängen med detta ska vara att belasta munnen så lite som möjligt, men att jag ändå har en nödbroms om ifall att hon blir för ivrig.
Nu till saken. FÅR man rida så här på tävling enligt TR? (Har ingen TR att tillgå just nu..)
för svar!