Ni som har kastrerade hanhundar!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Tofflan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 013
T

Tofflan

Min hane blev kastrerad i måndags och det har inte varit några problem, läker fint osv.
Tänkte bara fråga hur ni gjorde med rengöring efteråt?
Vet sa inget om det och han är ju rakad vid området så det blir inte så smutsigt.
Det är så slaskigt ute och efter varje promenad är pälsen blöt och full med grus, har duschat honom men vill inte vara och pilla/skölja vid stygnen men det blir ju kvar lite grus och sand där.

Sv: Ni som har kastrerade hanhundar!

Du behöver inte vara där och pilla så länge det ser fint ut. Skulle du vilja rengöra det så använd koksaltlösning och ren kompress.

När min hund kasterareds sa veterinären att man skulle låta såren vara och inte rengöra det. Det brukar läka fint själv. Om jag märkte att det satt fast något smuts eller att det blev infekterat så skulle jag bada det försiktigt med koksaltslösning

Duscha med jummed vatten om det blev smutsigt fick jag som råd när jag kastrerade min, tror inte du behöver pilla nåt, bara spola av:)

Liknande trådar

Katthälsa I torsdags var Miss Li hos veterinären för att hon hade ett litet sår, cirka 2-3cm, som behövde tittas till. Veterinären konstaterade...
Svar
2
· Visningar
913
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 714
Hundhälsa Bruce är 6 år och kastrerad sen han var 1 år (var kryptokid), dvärgpinscher. För ett par månader sen tyckte jag att hans snopp såg...
Svar
9
· Visningar
3 670
Senast: russinbulle
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 235
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka