Ni som har Jacson-täcken, eller bra tips!

Lipan

Trådstartare
Jag funderar på att köpa ett Jacson stalltäcke 200g. Ni som har ett sådant, hur sitter det på era hästar, och vad har ni för hästar?

Jag har ett halvblod, täckesstorlek 135, och han är lite rund. Normal om bogen skulle jag tro.
Har ett Domani 600g, strl 135, som jag tycker sitter jättebra över bogen och högt över manken, om det är nåt att jämföra med?

Eller om ni har tips på andra täcken som kan passa?
Krav: ca 200g fyllning, ligger högt över manke och bog.
Gärna: snabbspännen fram!

Tack! :bump:

Sv: Ni som har Jacson-täcken, eller bra tips!

Jag har ett sådant Jacson-täcke till min häst. Han är welsh/hbl = lite grövre bogar m m än ett "normalt" halvblod, ca 155 cm, proportionerligt byggd. Bilden är tagen för 1,5 år sedan så han har lite mera muskler och hull nu. 135 räcker precis till i längden och i bringan knäpper jag på första hålet. Om jag inte hade köpt täcket på postorder utan i en butik i närheten hade jag nog bytt det mot 145. Bortsett från att täcket är lite tight tycker jag att det verkar vara ett bra täcke för det priset och färgen är snygg på min häst. Vet inte om du blev klokare av detta.

Pomelouppstlldmindre.jpg

Jag har ett jacson lyx stalltäcke (rutigt och 400g) och det är litet i stl!! Kort båda på längden och bredden, så ta en stl större än vanligt om häster är lite maffig.

Min häst har ett Jacsonstalltäcke, men 300 gram. Det sitter kanonbra på henne, har strl 135 i det. Hästen är en liten travare, cirkus 152 cm hög och ganska grov.
SUC55153.jpg

Moa8-1.jpg

Edit; hon drar vanligtvist 125/135 i täcken, beroende på märke och modell.

Senast ändrad:

Tack för era svar!
Det låter ju som att det är litet i storlek, kanske ska prova köpa ett 145 cm i alla fall. Det finns som tur är i en butik här i stan, så det är ju bara att byta om det blir fel! :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Eller inte jag kanske, jag trivs utmärkt i mitt duntäcke som är 100 år gammal:D Men värre är det med min häst.... Hon är ett halvblod...
Svar
12
· Visningar
1 604
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Behöver tips på täcken som är endera stora i storlekarna eller små i storlekarna. Hästen drar 'stora 135-täcken', så endera stora...
Svar
19
· Visningar
1 506
Senast: Alexandra_W
·
E
Utrustning Jag har jättesvårt att hitta täcken som sitter bra på min valack, han har så smal/liten bog, alla täcken som passar i ryggen (135 cm)...
Svar
14
· Visningar
1 624
Senast: savage
·
L
Utrustning Har varit ute på ännu en session täckesjakt och, såsom så många gånger tidigare, utan bra resultat. Den här gången så styrde jag...
Svar
11
· Visningar
1 506
Senast: Akustik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Räkna ut kaloriintag?
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna