om jag säger såhär:
Årets hö och förra årets hö slaget ungefär samma tidpunkt (5 dagars skillnad) på samma ställe hade ganska identiska värden. aningens bättre i år, men marginellt. Men alltså BRA värden.
men, förr-förra årets hö, same place, same time hade MYCKET högre värden. I år har jag 53 gr SRP, förra året 50 gr SRP och förr-förr året 64 gr SRP.
Så jag skulle inte våga chansa jag på att det är samma i år. Vet de som i år fått MYCKET bättre värden än förra året, och de som varit säkra på att få kanonvärden som fått lassa värden. Från samma åker, ungefär samma skördetid (någon dags diff)
men visst, ska du chans i en vecka i väntan på analys (för analysen tar ju en vecka från det du skickar provet tills du har svaret i handen. Säg två veckor för attgardera sig extremt), så visst, räkna på förra årets värden. Å andra sidan kan du lika gärna höfta vilt de två veckorna.
Så, det jag minst förstår är "kommer inte få analysen på ett tag". Det tar i normalfallet en vecka att få analysen, max 2 veckor om vi ska gardera oss?