Ni som ger äppelcidervinäger och örter till era hästar...

lovehorses

Trådstartare
Märker ni någon skillnad på dem? GÖR man det?
Jag har gett mina hästar det i ca två veckor.

Ni som ger örter till era hästar hur länge tar det innan man mäker någonting?

Tacksam för svar!

Sv: Ni som ger äppelcidervinäger och örter till era hästar...

Det beror på vad du ger för örter!!! Jag ger min häst äppelcidervinäger, vilket påverkar matsmältningen och kan påverka leder positivt, så där upplever jag ingen superskillnad. Gav tidigare djävulsklo mot inflammation och brännässlor som rensade systemet och dessa båda örter gav resultat efter ca 2-3 veckor. Min pålle fick mindre ont och blev kalaspigg o mkt mer positiv. Tror starkt på örter så ge inte upp men kolla att dosen stämmer ifall du inte får önskat resultat.

Jag ger en blandning av olika örter, kommer ej på namnet på påsen men det skall vara bra mot musklerna och magen, hela hästen helt enkelt men det som det mest ska vara till är för att hästens bak ben "klickar", lederna. Han är 18 år gammal. Jag tycker att jag inte märker någon större skillnad men jag får vänta ett tag till och se....

Ga flytende urtemix (fra Hilton Herbs) til hostehest.
Merket bedring etter ca 4 uker.

lovehorses skrev:
Märker ni någon skillnad på dem? GÖR man det?
Jag har gett mina hästar det i ca två veckor.

Ni som ger örter till era hästar hur länge tar det innan man mäker någonting?

Tacksam för svar!

Ja jag ger örter till min häst för hans mage och det är en jätteskillnad i hur han mår sen jag började med dom. :)
Både jag och min man tar örter varje dag för våra leder som oxå funkar alldeles utmärkt :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 635
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 153
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar