ni som fött barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ni som fött barn

Mitt första barn födde jag för 13.5 år sedan, uj vad tiden går.

Jag gick föräldrautbildning innan där vi fick lära oss att andas rätt mm. Jag hade ingen aning om vilken sorts smärtlindring jag ville ha, det enda jag visste var att jag inte ville ha ryggbedövning och inte lustgas.

Lite lustigt faktiskt, för när förlossningen väl satte igång så var det dom bedövningarna jag tog och inga andra.... ;)

Min första förlossning höll i sig i 40.5 timme innan läkarna enades om akut kejsarsnitt. Jag sövdes. Men innan det så var dom tvungna att få ur mig vätskan jag fått i mig under dygnen som gått. Dom körde ner ett rör genom näsan och ner i magsäcken. :eek: Det var inte trevligt! Jag fick inte svälja, sa dom, men det var helt omöjligt att låta bli och för varje gång jag svalde så spydde jag... :(

När jag vaknade upp var jag ensam men fick snart sonen i famnen. Eftersom jag inget annat gjort så har jag inget att jämföra med.

Dottern kom också med akut kejsarsnitt, fast jag behövde "bara" vänta i 24 h denna gång. Men jag sövdes även den här gången, fast det var inte lika självklart att söva. Första gången gick det så fort så jag hann knappt uppfatta ngt. Den här gången var det inte lika bråttom.

Dom försökte med sugklocka först, men det gick inte. Så till slut bestämde de sig för att söva och plocka ut henne.

Och som sagt; jag vet ju inget annat.. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 494
Senast: McFlurry
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 778
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 417
Senast: Badger
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 237
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp