Ni som fodrar med hippo

Y

Yoggi

Hur mycket får era hästar? Finns det någon som enbart fodrar med det (alltså ingen havre eller liknade?) Fodrar själv med hippo basic (mineraler å b-vitamin) å är lite nyfiken på om det är vanligt bland er andra och hur mycket ni ger.

Sv: Ni som fodrar med hippo

Jag ger min pålle Hippo Alfa. Pållen väger ca 500 kg, och får
600gr H. Alfa. dock ger jag
75gr Vetekli pg Fosfor och sen
100 gr Betfor.
Skulle gärna ge endast H.Alfa OM höet var tillräckligt bra.

Sv: Ni som fodrar med hippo

Mina högdräktiga ston som skall föla i feb/mars får nu 1kg hippo basic. Vilket jag kommer att byta mot breed i jan och då dubbla givan. Även dom andra står på samma. Avels hingsten står på 2 kg hipppo alfa.

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 899
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka