Ni som föder upp smådjur

Jag föder upp marsvin och har följande krav på köparna:

* Säljer aldrig nåt marsvin ensamt, annat än om det redan finns ett i familjen.
* Säljer aldrig en hane och hona tillsammans om inte köparen seriöst ska satsa på avel.
* Säljer inget marsvin till person under 16 år utan förälders tillåtelse.
* Förbehåller mej rätten att få köpa tillbaka marsvinet om köparen ej kan ha det kvar. Hjälper även till med omplacering om jag ej kan köpa tillbaka marsvinet.

http://hem.passagen.se/ullesmarsvin

Nu avlar jag ju inte men tänkte ju göra det... Men iaf:

*Säljer inte ensam råtta om köparen inte redan har råttor av samma kön som den kan bo med
*Säljer inte som ormmat
*Säljer inte till avel (just nu då, kullen på G är ju tjuvparning med zooråtta inblandat)
*Tar tillbaka råttan och ger köparen pengarna tillbaka om köparen inte kan ha kvar råttan/råttan blir sjuk eller annat fel inträffar inom två veckor efter att den lämnar mitt hem (och då står köparen för all frakt)

Allt jag har i huvet just nu iaf... *tänka*

*Säljer inga djur till minderåriga utan föräldrars tillstånd.
Undantag om mindreårig inte bor med föräldrar ;)

*Säljer inga djur som måste bo ensamma.
Själv avlar jag inte på marsvin som inte kan bo med andra av samma kön för att få fram fler marsvin med samma temperament.

Att få tillbaka marsvin som säljs kan jag tyvärr inte kräva bara önska.

Sedan ser jag till att informera om marsvin och deras behov och min telefon står öppet för telefonsamtal (kan prata marsvin och marsvinsbeteende + färggenetik i timmar utan problem :o ) om man undrar något.
Ett häfte om marsvin och marsvinsskötsel följer med marsvinet/marsvinen.
Bor man i närheten kan man få hjälp med kloklippning och hårklippning utan extra kostnad.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
639
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
541
· Visningar
12 841
Senast: Exile
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama