Ni som blandar era hästars mineraler själva, jag behöver eran hjälp!

Ååå vänta nu, vad sägs om att först och främst be någon hjälpa dig.

Sen gör du blandningen, lägger till uppvägt vatten, blandar, häller "gröten" i en dagsdos i bullformar och låter det torka.

Sen ta en kaka och smula i fodret :).

Men alltså! Vad du är smart! Det måste ju fungera! Tack så jättesupermega mycket :bow::bow::bow::bow::bow:

(Om någon annan skulle veta att det mot förmodan inte går/inte blir bra/mineralerna blir dåliga så säg gärna till!)
 
Jag funderade på om du kunde väga o blanda direkt. Men då blir det ju typ varje dag. Och att det går bra o blötlägga allt du reagerar på. Eller om man blötlägger i lite o förvarar några portioner i kylen. Alltså jag tänker nu typ mineralerna, 20 g speedi beet o vatten eller dyl.

Smart! Blötläggning på något vis får det bli. Tänk vad buke är bra! Tack så jättemycket :bow::bow::bow::bow::bow: Jag hade helt kört fast och var mest ledsen och kunde verkligen inte tänka utanför boxen i det här läget.
 
Smart! Blötläggning på något vis får det bli. Tänk vad buke är bra! Tack så jättemycket :bow::bow::bow::bow::bow: Jag hade helt kört fast och var mest ledsen och kunde verkligen inte tänka utanför boxen i det här läget.

Tänkte mest på hur vi hanterar trista råvaror på mitt jobb :rofl: Hoppas du hittar ngt hyfsat smidigt sätt!
 
Jag tror inte att det är grundämnena du reagerar av men både kopparn och zinken bunden till sojaprotein.

Du kan beställa din blandning pressad till pellets från Podkowa.

Greenfoot.se tar numera in Forageplus mineraler.
Men va tusan, till mig sa de (foragelus) att de inte samarbetade med tredje part då de arbetar med helhets paket typ. Är det info du fått från greenfoot att de är deras mineraler de använder?
 
Kan du inte bara beställa pelleterat och färdigblandat då? Alltså från podkowa.

Jag har funderat på det men jag vill kunna ändra blandningen vid behov och då går ju inte det. Dessutom blandar han med lucern vilket min ena häst inte tål. Dock kom jag att prata med sonen om det hela och han tipsade om bättre munskydd och skyddsglasögon och med hjälp av det ihop med att jag blandade i stallet så blev det knappt någon reaktion alls den här gången :)
 
Jag har funderat på det men jag vill kunna ändra blandningen vid behov och då går ju inte det. Dessutom blandar han med lucern vilket min ena häst inte tål. Dock kom jag att prata med sonen om det hela och han tipsade om bättre munskydd och skyddsglasögon och med hjälp av det ihop med att jag blandade i stallet så blev det knappt någon reaktion alls den här gången :)

Du kan välja annat att blanda med också. Hjälper inte mot resten dock men :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp