Lilo Wonder
Trådstartare
Hej! Undrar bara om det är nån av er bukare som betäcker med HeartBeat i år? Mit sto är seminerat en gång denna säsongen med honom men tog sig inte då. Nu blir det nog omseminering imorron och baktprov är uttaget så kanske blir det behandling i denna brunsten och då får jag hoppas att det kanske gör att hon tar sig. Har försökt en hel säsong (+ en seminering med annan hingst i slutet av säsongen) med denne herre 2008 men vi fick det inte att ta sig. Säsongen 2009 betäcktes hon med Hip Hop och tog sig på första försöket så hon har föl vid sidan nu. Brunsterna kommer precis som de ska i år vilket de inte gjorde 2008 men jag börjar ändå noja över att det inte ska ta sig... hur gör ni, byter ni hingst efter ett antal brunster? Även om seminkvaliteten verkar vara bra? Enligt stationen är ett ägg ett ägg och en spermie en spermie så om båda är friska så "ska" det funka...
Vet ni någon stor långbent hoppehingst som står på levande föl avgift om jag ska byta? Vill ju gärna slippa att betala ännu en språngavgift om det i värsta fall inte blir nåt föl...
Tacksam för info om hur det gått för er andra "HeartBeatare"!
Tack på förhand!
Lilo Wonder
Vet ni någon stor långbent hoppehingst som står på levande föl avgift om jag ska byta? Vill ju gärna slippa att betala ännu en språngavgift om det i värsta fall inte blir nåt föl...
Tacksam för info om hur det gått för er andra "HeartBeatare"!
Tack på förhand!
Lilo Wonder