Ni som avlar för försäljning/Halvblod.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kima
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ni som avlar för försäljning/Halvblod.

Var på Falsterbo i somras och såg fölauktionen och fölen var inte dyra! :confused: Jag har för mig att den billigaste gick för 20 000:- Jag skulle inte våga sälja mitt föl där.

Du skall vara medveten om att det kan röra sig om minimala avvikelser de bedömningarna som sattes på bruksprovet iår var stenhårda. Min egen hingst är så minimalt tåvid ena fram att det är svårt att se om man inte tittar mkt mkt noga, men det anmärktes på detta (ngt tåvid v.fram var hans kritik). Nu har jag inte tittat på de aktuella hingstarna så jag kan inte säga hur mkt det rör sig om, men det kan nog vara läge att titta på sådana saker själv innan betäcker och gå efter sin egen bedömning. För övrigt skulle jag numer aldrig betäcka med en hingst som jag inte sett själv med egna ögon (med tanke på hur egendomligt vissa fick poäng så litar jag inte en sekund på poängen de fått utan går helt på min egen uppfattning).

French Kiss då ? Eller någon av de andra Florestan sönerna...Fast då blir det ju import förstås...

Helen

Eller kanske His Higness :d. Jag har för mig att han tom hoppar. Fast han är rättså dyr förstås...

Hälsningar Helen

Hej!

Vi säljer våra som föl, tycker (peppar peppar....) inte att det varit svårt att sälja föl hittills. Vi bor söder om Stockholm, visserligen är utbudet större i Skåne men vi har spekulanter både från Norrland och Skåne.
Skulle inte vilja sälja föl på Falsterbo auktionen, vill veta vem jag säljer till. Det är visserligen ingen garanti för att fölet/hästen får det bra men känns mycket bättre för mig! ;)

Mvh / Fia

Pockan skrev:
Skulle inte vilja sälja föl på Falsterbo auktionen, vill veta vem jag säljer till. Det är visserligen ingen garanti för att fölet/hästen får det bra men känns mycket bättre för mig! ;)

Sa dar tankte jag ocksa forrut. Men oavsett hur bra hem man saljer en hast till, sa finns det inte sa mycket som stoppar de personerna att salja hasten vidare till ett hem som inte ar sa bra.
Pa auktionerna brukar man fa bra kontakt med koparna i alla fall, de vill ju veta lite mer om folet an det som star i katalogen.
Dessutom ar de flesta hem faktiskt bra hem...sa man ska inte vara sa orolig.

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 391
Ekonomi & Juridik Hej. Har googlat runt lite men hoppades att någon som kan detta kunde ge lite mera exakta svar, någon som kanske gjort det själv...
Svar
8
· Visningar
1 917
Senast: EmblaAsk
·
Avel Hur är det egentligen ställt med svensk hästavel? -Har hört lite för många gånger att ston som skadas eller inte fungerar av olika...
Svar
16
· Visningar
2 230
Avel Sitter här på kvällskvisten och funderar lite. Är inte så insatt i halvblodsavelsn, utan har mest pysslat med russ innan. Köpte för...
Svar
17
· Visningar
1 893
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V