Ni som använder andningslarm.....

Elize

Trådstartare
Ja, vilket märke har ni?

En eller två plattor? (eller vad kallas det, sensorer...?)

Hur bäddar man? Står ju lägg under madrassen. Jag har en vanlig madrass till spjälsäng (fr Ikea tror jag. Platt på ena sidan oh "bubblig"på andra) vet ej exakt tjocklek, i spjälsängen, och en tunn bädd-madrass. Under madrassen känns ju som det blir väldigt långt mellan platta och bebis? Under böddmadrassen-känner bebis dom då, eller är de ganska "mjuka" eller hur man ska säga??

Har ni bara i sängen eller flyttar ni med det? Eller har ni ett sådant litet man fäster i linningen på blöjan när bebis är ngn annanstans än i sängen?

Sv: Ni som använder andningslarm.....

Vi har angelcare, ett sånt med två plattor under madrassen. Gissar att vår madrass är knappt en dm tjock och plattorna ligger under den. Har vi glömt att stänga av larmet innan vi lyft upp henne har det larmet så jag antar att vi "installerat" larmet rätt.

Vi använde ett Respisense Buzz till sonen var 8 månader ungefär. Sen bytte vi till ett Respisense Ditto när kusinen kom. Nu sitter det fast på lillkusinen 3 veckor. Jag har varit jättenöjd.

Läs om det här

Vi valde ett blöjlarm för att vi ville att han skulle sova i vagnen ganska mycket. Då är det inte smidigt med plattor. Sonen hade larmet på sig dynet runt (inte startat hela tiden dock) så när han somnade var det bara att starta det. Spelade liksom ingen roll om han då låg i sin säng, vagnen, babynestet eller i resesäng. Jag tyckte att det funkade sådär i bilen vilket var synd.

Mvh Miks

Vi hade ett blöjlarm eftersom vi samsov om hon inte sov i sin vagn och vid samsovning fungerar inte plattorna och det blir bökigt att flytta omkring.

Jag har varit väldigt nöjd :)

Har två... :o Började med ett Babysense med två plattor, men sen hade han en period då han sov mer i vår säng än sin egen så fick det bli ett SnuzaGo blöjlarm också. Larmet med plattor fungerar utmärkt och ja, de känner av när de ligger under madrassen, jag var också skeptisk till en början :) Men upp till 20 cm ska vara ok enligt bruksanvisningen och det är ju jättetjockt. Vill du ha användning för larmet längre än 3-4 mån när bebis börjar röra sig i sängen så ska du nog köpa ett som har två plattor!

Blöjlarmet fungerar också som det ska, fördelen är ju att det går att flytta runt och använda vid samsovning, nackdelen att bebisen själv kan få det ur läge eller helt få loss det när den börjar bli rörlig, har hänt ett par gånger här...

Senast ändrad:

ALLA:

Tack för era svar :) Nu är jag lite mer insatt :) Ett med två plattor till sängen har jag bestämt mej för. Vill även ha ett litet till blöjan, men får se om jag beställer båda samtidigt eller bara det stora....
Iaf så verkar det ju som att den madrassen vi har inte ska vara ngra problem att ha plattorna under, och antar oxå att det står i bruks-anvisningen för larmet vad som gäller.

Har velat så fram och tillbaka hela graviditeten hur jag ska göra.... Köpa eller inte köpa, ön nu har jag satt mej ner i lugn och med sambon och även funderat mkt själv. Jag känner mej själv mer än väl, är eg en ganska lugn stabil person, men börjar jag nojja över ngt så finns det ingen ände på det. Och att ligga vaken dygnet runt lär ju inte fungera i all evighet sen när bebis är ute. Så mmkt för mitt eget mående ska ett larm inhandlas. Vill kunna njuta sv bebis-tiden så mkt det går :) Tror det finns tillräckligt med andra jobbiga saker och oros-moment så går ngt att utesluta så - ja tack :)

Vi hade både respsense o babysense II och bara en platta. Det räckte utmärkt tills han var ett år, och om man har behov kan man köpa en extra platta i efterhand. Två plattor behöver man ju egentligen bara om man märker att barnet börjar flytta sig så mycket i sängen att det inte får någon kontakt med plattan och det därför falsklarmar. Alltså, en platta är lika säkert, det finns ingen risk att barnet slutar andas och att det inte larmar utan att det skulle kunna bli falsklarm om barnet är så stort att det flytter sig helt från plattan. Hade jag varit du hade jag köpt en platta först o kopmpletterat vid ev behov.

Eftersom Ludvig ville sova mycket hos oss använde vi även respisense mycket, och om jag bara skulle haft ett larm så hade jag i efterhand valt det eftersom det är mycket mel flexibelt. Vissa barn vill ju ö h t inte sova i egen säng, och då står man där med att dyrt sänglarm.

Lycka till!

Vi har ett Respisense Ditto, alltså ett blöjlarm. Fanns inga andra alternaiv för oss då vi samsover. Dottern har haft kortare andningsupphåll och då har larmet reagerat som det ska. Jag var rädd för att få en massa falsklarm som jag hört kunde vara ett problem, men hittills har det bara varit ett enda ellarm, på drygt 2 månader...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka