Ni med skogkatt!

T

Tjalfe

Nu har jag sökt och letat men hittar ingen tråd med skogkatter(har för mig att jag sett en för länge sen men hittar den inte).

Igår var vi iväg och bokad en underbar liten skogis-tjej! Kommer bli en lång väntan nu innan vi får hämta henne.
Vi har förut alltid haft perser men tyvärr gick våran förra älskling bort för ett tag sen väldigt oväntat bara 10år gammal.:cry:
Vi har kollat på perser igen med det verkar som det är väldigt svårt att hitta någon som inte är helt sönderavlad.....:(
Och eftersom både jag och mina föräldrar alltid har tyckt att skogkatter är himla vackra och trevliga så började vi kolla efter det. Och hittade en underbar liten tös på 9 veckor.:laugh:

Så jag tänkte att vi kunde samla alla skogkattsägare här och visa bilder på våra sötnosar!:laugh:

Här har vi då min blivande lilla Charity:love:
Charity1.jpg

Sv: Ni med skogkatt!

Sötnos :love:
Det finn ett par uppfödare som riktat in sig på s.k. klassisk perser som påminner mer om persern förr, men lite längre nos. Ifall ni känner att ni ändå vill ha en perser ihop med denna lilla gullunge så finns det som sagt fortfarande att få tag på :)
Men en skogis är inte fel, dom verkar vara väldigt trevliga i sättet.

Vilken oerhört söt kattunge:love:, grattis till eran nya familjemedlem.
Själv köpte jag en skogis för 10 år sedan och tycker att dessa katter är grymt härliga. Min förra skogis fick jag tyvärr ta bort nu i höstas och jag saknar honom så mycket, han blev bara 9 år, skulle fylla 10 nu i januari. Han var en kär vän och min tanke var att skaffa ny katt nu till våren, det varade inte länge fören jag hittade en ny skogis som jag fastnade för.
Så här är mina skogisar, Kasper och Krinkis. Kasper var min förra och som ni ser gillar jag en viss färg på katterna....

th_P8150476.jpg

th_dagobert_5m_sitter_fint.jpg

Sötnos!

Skogkatter är underbara! Har två stycken, den röda heter Aslan och den grå Crocker. Hittade ingen superbra bild på Crocker som verkligen är den vackraste skogisen man kan hitta! Och tyvärr är jag med på ett par bilder också, men det får ni tåla.

crock-och-jag_29563153.jpg

crocker-p-utstllning_29563004.jpg

aslan-ulf_29562588.jpg

jag-och-ass_29562554.jpg

Haha, tack!
Så roligt nu när jag och sambon har skaffat en liten kattunge och kommer hem till mamma som har skogisarna hos sig (så att de kan gå ut). De är ju ENORMA!:D

Vilken uppfödare kommer din lilla ifrån?

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 484
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 813
Senast: TinyWiny
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 510
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.