Ni med hästar som har tjock sommarpäls

Sv: Ni med hästar som har tjock sommarpäls

Man kan faktiskt träna med nordsvenskar.Var och red KM på honom en gång och man ser på andra att dom inte tycker man har där att göra. Han kanske inte har fantastiska gångarter, men lydnad vinner i lägden... Min är inte heller renrasig men ser ut som en i typen. (kan inte lura någon att han är renrasig pga färgen)

Ja det e så löjligt så det finns inte. Jag skiter väl i vad för häst folk har. Det e väl folk som i grund och botten inte mår något vidare som bara klagar och klagar...

Och jag råkade halka in på en hästras som folk tycker är exklusiv så jag blir "mobbad" av grannarna för att jag är snobb istället jag. Så det är inte alltid bättre att ha "fina" hästar heller.... Så synd att människor ska klaga, gnälla och vara avundsjuka, jag valde häst utifrån vad jag ville ha - inte för att ha och skryta med :crazy:.

När det gäller dina insektsproblem - jag har switch och det fungerar ganska bra för min del. Har relativt mycket knott i perioder. Det är nog svårt att täcka bort knotten, våra är bara någon millimeter stora i alla fall så det kryper nog in under de flesta täcken tyvärr....

Det blir premiär för mig att avslöja detta på Buke! Jag har försökt att undvika det så länge som möjligt för att hålla mig härligt anonymt "rasfri" (jag har som sagt fått utstå endel pga min ras...). Men jag föder upp frieserhästar och det sticker i mångas ögon tyvärr....

Sen har jag faktiskt en alldeles vanlig, underbar bruksnordis som jag också tar föl på. Nordisar var min första hästförälskelse och ligger mig mycket varmt om hjärtat!

Låt hästen vara!

Stackars häst som måste klippas, stå med massa täcken och dessutom insektspray? Det borde klassas som djurplågeri!

Låt honom vara och rid inte när det är som varmast. Han klarar sig, tappar väl snart resten av pälsen.

Låt hästen vara!

Stackars häst som måste klippas, stå med massa täcken och dessutom insektspray? Det borde klassas som djurplågeri!

Låt honom vara och rid inte när det är som varmast. Han klarar sig, tappar väl snart resten av pälsen.

Ja stackars stackars. Om du hade läst ordentligt så hade du förstått att han har en tjock sommarpäls inte att han har vinterpäls kvar för det har han inte eftersom han varit klippt i vinter. Sen så e han utan täcke och nej jag e inte en person som täckar hela tiden utan bara då det behövs. Gillar inte att ha en massa på mina hästar de har inte ens grimma på i hagen men ibland måste man täcka. Första gången jag blivit kallad djurplågare men nån gång ska väl vara den första ;)

Det blir premiär för mig att avslöja detta på Buke! Jag har försökt att undvika det så länge som möjligt för att hålla mig härligt anonymt "rasfri" (jag har som sagt fått utstå endel pga min ras...). Men jag föder upp frieserhästar och det sticker i mångas ögon tyvärr....

Sen har jag faktiskt en alldeles vanlig, underbar bruksnordis som jag också tar föl på. Nordisar var min första hästförälskelse och ligger mig mycket varmt om hjärtat!

Har du friser. Ja det må du tro sticker i ögonen på folk och varför jo för att de helt klart e avundsjuka. Det e ju väldigt fina hästar som e svåra att få tag på och dyra så det e klart folk att folk blir avundsjuka men istället för att säga det så klagar man istället det e lättare så ;) Jag hade gärna ägt en friser i alla fall :)

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! I höstas klippte jag min islandshäst då han blev för varm under träning. Han klipptes första gången i oktober, då jag klippte...
Svar
14
· Visningar
2 533
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 968
Senast: Seabaz
·
Hästvård Märkte i vintern 15-16 att min häst fick "finnar" på ryggen, regnskållor. Märkte det då ganska sent. Hade använt mycket täcke på honom...
Svar
18
· Visningar
2 110
Senast: Efwa
·
Utrustning Nu får jag sluta göra täckestrådar hela tiden :o Kommer på nya saker direkt när jag postat en annan tråd, verkar det som :meh: Hur som...
Svar
5
· Visningar
1 494
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka