lovehorses
Trådstartare
Jag har i år igen konstatera att jag har en riktig "fryslort" i stallet. Vill helst förneka det men de går ju inte...
Hon står inte och skakar men hennes ryggmuskler blir otroligt spända utan täcke nu idagsläget. Hon gillar heller inte dåligt väder, regn och blåst. Då vill hon knappt gå ut ibland.
Just nu går hon med ett 100g innetäcke dygnet runt och ett regntäcke utanpå ute. Är jag hemma och har passligt så tar jag av allt under dagen.
Men jag blir och fundera vad jag ska ha på henne i vinter om hon har kallt nu!?!? Vilken ångetst jag har över det!
Jag tror jag har vintertäcken så jag ska klara mig men men blir ju å fundera ibland...
Täcken jag har utöver de hon har nu på sig:
300g innetäcken
2 st 300g utetäcke varav ett har avtagbar hals
Ylletäcke
och några fleccetäcken.
Vad har ni för täcken?
Har ni dubbla täcken på era hästar?
Har ni dem ute från morgon till kväll?
När tar ni in dem tidigare? när e de dåligt väder för era hästar?
Tacksam för lite input!
Hon står inte och skakar men hennes ryggmuskler blir otroligt spända utan täcke nu idagsläget. Hon gillar heller inte dåligt väder, regn och blåst. Då vill hon knappt gå ut ibland.
Just nu går hon med ett 100g innetäcke dygnet runt och ett regntäcke utanpå ute. Är jag hemma och har passligt så tar jag av allt under dagen.
Men jag blir och fundera vad jag ska ha på henne i vinter om hon har kallt nu!?!? Vilken ångetst jag har över det!
Jag tror jag har vintertäcken så jag ska klara mig men men blir ju å fundera ibland...
Täcken jag har utöver de hon har nu på sig:
300g innetäcken
2 st 300g utetäcke varav ett har avtagbar hals
Ylletäcke
och några fleccetäcken.
Vad har ni för täcken?
Har ni dubbla täcken på era hästar?
Har ni dem ute från morgon till kväll?
När tar ni in dem tidigare? när e de dåligt väder för era hästar?
Tacksam för lite input!