Ni med ett-åringar (blivande)!

Y

yez

Ska ni visa dem i sommar?
Vad finns det för visningar?
Hur fungerar de?
Vad är bra respektive dåligt med dessa visningar?

Jag åker iväg mest för att det är nyttig träning. Åka transport, vara på ett helt nytt ställe, med en massa olika nya hästar som man inte känner.

Omdömmet man får när de är ett år, ska man nog ta lite med en nypa salt. MEN man kan få en ganska bra fingervisning om vad det kan bli för en kuse. Har men en hingst och man är intresserad av avel kan detta vara något. Men ett åringar är inte snygga, de växer ojämt och är ofta ganska så opropotionelia *stavas?*. Men en bra dommare kan se mycket ändå.......

Men som jag skrev i början. Bara att åka iväg, är en bra och nyttig träning inför framtida tävlingar.
Annars är det nog lätt att en unghäst bara "finns till" de fösta året/åren, tills man börjar rida in dom och börjar träna på allvar.

Har oxå en åring,som jag skulle vilja visa nu i år.på 1 års visning.Men jag undrar vart man hittar några visningar???
MVH :banana:

Kolla med rasföreningen. De har garanterat en hemsida eller en kontaktperson som vet vart du kan vända dig.
SSS (Svenska Shettlands Sällskapet) anordar utställningar inom respektive förening (Öst, väst, nord, syd och Gotland), eller ja det är förenignarna som fixar det!

Liknande trådar

Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 247
Senast: Robina
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Blyger
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?