Ni med australian shepherds

L

LAPTOP

Jag har hört av många att de mognar sent, och att speciellt hanhundarna kan vara en pain in the.... tills två årsåldern.
stämmer detta ? Vi har själv en kille som är 1 1/2 och han är snäll men gud så mkt han ifrågasätter, jag har dessutom ett barn på 6 mån så tankarna går åt omplaceringshållet men mitt hjärta vill ha kvar hunden...
Måste få lite bollplank från andra aussie ägare

Sv: Ni med australian shepherds

Det är väl inget konstigt att en hund i den åldern ifrågasätter? Det ser i alla fall jag som helt naturligt. De är ju just i den ålern de är tonåringar och går igenom trotsåldern. Min tvååring är likadan (bearded collie).

Jag vet.... :smirk: men ibland så glömmer man väl lite...
Vi har en bc tik på 7 år oxå men hon var så hårt tagen som valp ( omplac hund) så när hon var i den åldern så gick det mest ut på att få henne att ta för sig så mkt som möjligt så nu när det är broms o tjat så blir man lite desperat ibland...
Ska väl tilläggas att det är första barnet o så har vi precis slutfört ett husbygge ovan i det så det är kanske inte konstigt att man både som matte o hund är lite i ofas kanske...

Jag har hört av många att de mognar sent, och att speciellt hanhundarna kan vara en pain in the.... tills två årsåldern.

Det hade jag också hört och det var väl det som höll mig uppe!
Nu efter fyllda 3 är min aussie som schäfrarna varit vid 1 års ålder.
Så håll ut.

Vårat största problem är att han inte är det minsta reserverad mot främlingar, tvärtom när det kommer folk på besök så är han på hela tiden . Hoppar o studsar så fort de rör sig, vi kämpar med att han ska hälsa ordentligt o kunna gå o lägga sig, försöker även att tala om för folk hur de ska bemöta honom men ibland känner man bara att man pallar inte längre. Jag är rädd för att ta knäcken på mig själv med både fostran av ett barn o en hund. Det kanske är bättre att försöka hitta ett nytt hem till vovven där man har äldre barn o mer tid att hitta på diverse aktiviteter. ...:(

Hmmm.. min aussie fyllde 3 år i december. Jag väntar fortfarande på att han ska mogna :angel:

Jag ska prova en Aussie på omplacering, som kommer på lördag.
Han har faktiskt liknande problem som din, han hade en skå när jag var där att styra med allt och alla.
Bland annat så for han upp som en skållad råtta så fort nån skulle lämna bordet.

Jag har redan lagt upp följande strategi: Han ska inte få hälsa på folk som kommer till mig, det är inte hans uppgift. Och han får under inga som helst omständigheter "vara på".
Det kommer inte heller att bli hans uppgift att hålla reda på allt och alla.
Mao, när det kommer någon, så ska hunden platsläggas förslagsvis i köket. Och om jag och hunden är hemma och jag tex går från tv:n till köket, så får inte hunden följa med.

Det svåra blir nog folk, de kommer ju inte att få klappa hunden, det blir nog det svåra. Så egentligen ser jag det som ett litet hundproblem och ett större mäniskoproblem.

Så "gå lägg dig", är vad hunden kommer att få höra. Och "låt han vara" är vad folk kommer att få höra. Jag tror att jag kommer att få störst problem med folket. :D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 678
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
4 015
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Just nu så är det ju en aktuell diskussion. Jag hittade den här gamla amerikanska studien. Hade igen aning om att Rottweilers kom så...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 894
Senast: Ananas
·
Övr. Hund Måste bara lätta mitt hjärta lite och hoppas få höra några positiva historier om omplaceringar. Vi har en 18 månaders hund...
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: Olymp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka