P
Principessa
Jo, i mitt stall står just nu en väldigt tunn Nordsvensk travare...baken är ett tak och jag kan säga att ryggen ser ännuvärre ut....
Nu är det såhär att hästen foderstat är piss...han får 0,250 kg kornkross på morgon och kväll.
Alltså ett 0.5kg sammanlagt.
Typ en jävla massa betfor på det och så får han på sin höjd 8kg hö per dygn...
Han är en stor nordsvensk närmare 1.60 hög och hur mycket kan han väga?Över 500 kg i allafal...eller ska i alla fall göra det :smirk:
Han är en sådan häst som man kan proppa i hur mycket hö som helst(har försökt få ägaren att ge mycket mer hö...men hon löyssnar inte...nu har det dock hänt lite saker...ni förstår säkert vad som hänt men det är dumt att anonsera ut det här och de är grymt stort behöv av hjälp med foderstat och jag tänker hjälpa till då jag tycker lite synd om dem och hästen också för den delen...
De har själva aldrig riktigt uppfattat allvaret med att han är så smal som han är...
Trots våra försök att hjälpa till...
Vi har analyserar hö,här är värdena:
Torrsubstans : 84 %
Smältbart råprotein,foder : 60 g/kg foder
Energi,foder : 7,6 MJ/kg foder
---------------------------------------------
Råprotein : 110 g/kg Torrsubstans
Smältbart råprotein : 72 g/kg torrsubstans
Energi : 9.1 MJ/kg torrsubstans
--------------------------------------------------
Ca : 3.1 g/kg foder
P : 1.6 g/kg foder
Mg : 1.3 g/kg foder
K : 10.0 g/kg foder
Har setat och påtat men det blir inget vidare...kan för lite om foder...
Så snälla hjälp oss!
Jag om inte annat skulle bli vansinnigt tacksam!
Nu är det såhär att hästen foderstat är piss...han får 0,250 kg kornkross på morgon och kväll.
Alltså ett 0.5kg sammanlagt.
Typ en jävla massa betfor på det och så får han på sin höjd 8kg hö per dygn...
Han är en stor nordsvensk närmare 1.60 hög och hur mycket kan han väga?Över 500 kg i allafal...eller ska i alla fall göra det :smirk:
Han är en sådan häst som man kan proppa i hur mycket hö som helst(har försökt få ägaren att ge mycket mer hö...men hon löyssnar inte...nu har det dock hänt lite saker...ni förstår säkert vad som hänt men det är dumt att anonsera ut det här och de är grymt stort behöv av hjälp med foderstat och jag tänker hjälpa till då jag tycker lite synd om dem och hästen också för den delen...
De har själva aldrig riktigt uppfattat allvaret med att han är så smal som han är...
Trots våra försök att hjälpa till...
Vi har analyserar hö,här är värdena:
Torrsubstans : 84 %
Smältbart råprotein,foder : 60 g/kg foder
Energi,foder : 7,6 MJ/kg foder
---------------------------------------------
Råprotein : 110 g/kg Torrsubstans
Smältbart råprotein : 72 g/kg torrsubstans
Energi : 9.1 MJ/kg torrsubstans
--------------------------------------------------
Ca : 3.1 g/kg foder
P : 1.6 g/kg foder
Mg : 1.3 g/kg foder
K : 10.0 g/kg foder
Har setat och påtat men det blir inget vidare...kan för lite om foder...
Så snälla hjälp oss!
Jag om inte annat skulle bli vansinnigt tacksam!