Ni föräldrar...

Sv: Ni föräldrar...

Min ettåring lägger sig mellan 20-21. Svårt nu om sommaren när det är så ljust ute, i vintras la han sig runt 19.30, men så här års har vi själva inte samma dygnsrytm när det är ljust på kvällarna. Vi äter senare och vi är aktivare när det inte är mörkt.
 
Sv: Ni föräldrar...

Barnen är 7 o 9.
Dom ska ligga i sängen 20.00 före en skoldag och ca 21.00 andra dagar. Storebror sover dock mycket mer än lillebror.....som ofta inte somnar före 22.
 
Sv: Ni föräldrar...

Våra barn är snart 14.5 månader. De får välling vid 20 och är oftast i säng 20.30.

En perfekt tid i vår familj. Sambon hinner komma hem, vi hinner laga mat, äta och dessutom ha en lek och mys stund allihop innan det är nattningsdags! :)

/Timsetim
 
Sv: Ni föräldrar...

Samma sak här. Och ändå hinner man ha lite "egentid" efter nattningen. Som vi, pysslar lite med huset, duschar och till sist fikar vi vid tv:n. Ganska skönt med samma ritual varje kväll.
 
Sv: Ni föräldrar...

Hur jag uppfostrar? Genom att visa och förklara hur jag vill ha saker, och försöker föregå med gott exempel. Bästa sättet att få barn att göra saker är att göra det själv först.

Läggdax är 19 för liten och 20 för aningens större. Förskjuts vid ledigheter en aning.
 
Sv: Ni föräldrar...

Kl 19.50 brukar vi lägga Vikke och kl 20 sover han för det mesta. Ibland somnar han 19.30 och ibland 20.30.
 
Sv: Ni föräldrar...

Jason e 4 månader och lägger sig vid 20 på kvällen.
Perfekt då jag och sambon får lite "egen" tid innan vi stupar i säng...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ni med förskolebarn: Hur ser en typisk kväll ut hos er? (från det att ni hämtat barnen från förskolan). Vi hämtar vid 16 tiden (förutom...
2
Svar
37
· Visningar
2 038
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
11 080
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Om föräldrarna är separerade, föräldrarna har gemensam vårdnad men barnen bor bara hos ena föräldern då den andre själv inte orkar ha...
Svar
11
· Visningar
2 404
Senast: lil-sis
·
  • Artikel
Dagbok Det är banne mig inte lätt att ha katt. Mina katter kräver mat hela tiden. Det spårade ur i slutet av förra vintern. Nu får de mat 4...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 798
Senast: malacogott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp