Ni får ursäkta..

Singoalla

Trådstartare
..jag är lite dålig på det här med tävling men, frinns det någon klass där man får tävla ponny även om man är över 18 år? Eller är tävling på ponny helt kört om man fyllt 18?

Sv: Ni får ursäkta..

Om du löser ridhäst licens för din ponny (måste vara kat D) så får du tävla på häst tävling tom MSV B dressyr och hoppning (har ej TR här men vet att du får rida 1,20 i alla fall, kanske även 1,30).

Ponnylicensen blir vilande och om du säljer eller gör ett stadigvarande ryttarbyte så kan man aktivera ponnylicensen igen.

Fälttävlan får du dock inte rida.

Osäker på hur det är med lokala tävlingar, men där borde du väl få rida även utan hästlicens :confused:

Någon som har TR inom räckhåll kan väl titta!!

du kan ju altid tävla klubbtävlingar. det låter lite mkt att vara 18 år o tävla b-ponny.

Var står det att hon rider b-ponny???

Singoalla: Man får tävla körning med ponny, oavsett din ålder :idea:

Du får tävla alla klasser i distansridning på din ponny, även efter du fyllt 18!

jag tror vell att du får tävla ungponny i alla fall.. Samt att du kan lösa hästlicens för din ponny om det är en D-ponny

Hehe nää jag rider ingen b-ponny :D

Jag har ingen häst alls just nu faktiskt men kommer troligtvis att ta på foder till hösten. Jag är relativt liten och det krävs inte mycket för att en stor häst ska bli för tung för mig. Men det är antagligen för att jag ridit mest ponny och ganska små hästar :) Jag är ingen tävlingsryttare men skulle tycka att det vore kul att ställa upp lite då och då. Det var därför jag undrade.

Jag har funderat lite på distand faktiskt men på den planet är jag nybörjare :bump:

Hej! sorry att jag skriver på fel tråd. men kan någon berätta vad Mellan galopp e ? Jag ska nämligen tävla dressyr imorrn och det skulle va bra om jag visste vad de e så jag rider programmer rätt ! SNÄLLA :D :confused: :)

Du kanske ska starta en egen tråd eftersom det inte alls hör till ämnet i denna tråd.:idea:

Singoalla skrev:
..jag är lite dålig på det här med tävling men, frinns det någon klass där man får tävla ponny även om man är över 18 år? Eller är tävling på ponny helt kört om man fyllt 18?

klubbtävlingar..

man kan tävla på ponnytävlingar utom tävlan eller avd. B

lundsbo skrev:
Om du löser ridhäst licens för din ponny (måste vara kat D) så får du tävla på häst tävling tom MSV B dressyr och hoppning (har ej TR här men vet att du får rida 1,20 i alla fall, kanske även 1,30).

Ponnylicensen blir vilande och om du säljer eller gör ett stadigvarande ryttarbyte så kan man aktivera ponnylicensen igen.

Fälttävlan får du dock inte rida.

Någon som vet hur mycket det kostar att lösa hästlicens?

lundsbo skrev:
Osäker på hur det är med lokala tävlingar, men där borde du väl få rida även utan hästlicens :confused:

Vilka tävlingar behöver jag hästlicens på då om det troligtvis går utan på lokala? Menade du regionala? (eller högre)

Singoalla skrev:
Vilka tävlingar behöver jag hästlicens på då om det troligtvis går utan på lokala? Menade du regionala? (eller högre)

Regionala och nationella behöver man hästlicens.
Min fundering var att eftersom man får starta en häst på lokal tävling utan licens så borde det ju fungera lika dant för en överårig ryttare på ponny. Alltså att denne får tävla sin ponny på lokala tävlingar utan hästlicens.

Tänker jag fel, eller??

lundsbo skrev:
Regionala och nationella behöver man hästlicens.
Min fundering var att eftersom man får starta en häst på lokal tävling utan licens så borde det ju fungera lika dant för en överårig ryttare på ponny. Alltså att denne får tävla sin ponny på lokala tävlingar utan hästlicens.

Tänker jag fel, eller??

Låter logiskt. Jag har ingen aning faktiskt. Ingen som vet?

Om du börjar med körning kan du tävla med hästen oavsett ålder... Det är superroligt att köra...

Du får tävla klubbtävlingar. Har du en d-ponny?:)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka