Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pontiac skrev:du kan ju altid tävla klubbtävlingar. det låter lite mkt att vara 18 år o tävla b-ponny.
Singoalla skrev:..jag är lite dålig på det här med tävling men, frinns det någon klass där man får tävla ponny även om man är över 18 år? Eller är tävling på ponny helt kört om man fyllt 18?
nicodemus skrev:man kan tävla på ponnytävlingar utom tävlan eller avd. B
lundsbo skrev:Om du löser ridhäst licens för din ponny (måste vara kat D) så får du tävla på häst tävling tom MSV B dressyr och hoppning (har ej TR här men vet att du får rida 1,20 i alla fall, kanske även 1,30).
Ponnylicensen blir vilande och om du säljer eller gör ett stadigvarande ryttarbyte så kan man aktivera ponnylicensen igen.
Fälttävlan får du dock inte rida.
lundsbo skrev:Osäker på hur det är med lokala tävlingar, men där borde du väl få rida även utan hästlicens
Singoalla skrev:Någon som vet hur mycket det kostar att lösa hästlicens?
Singoalla skrev:Vilka tävlingar behöver jag hästlicens på då om det troligtvis går utan på lokala? Menade du regionala? (eller högre)
lundsbo skrev:Regionala och nationella behöver man hästlicens.
Min fundering var att eftersom man får starta en häst på lokal tävling utan licens så borde det ju fungera lika dant för en överårig ryttare på ponny. Alltså att denne får tävla sin ponny på lokala tävlingar utan hästlicens.
Tänker jag fel, eller??