nh-utbildning??

G

gycklare83

Vet nån några utbildningar som leder till att bli nh instruktör?? Typ heltidsutbildningar. Det är toppen med clinicar, men vill åt något mer sammanhållet. Hoppas på svar.

Sv: nh-utbildning??

gycklare83 skrev:
Vet nån några utbildningar som leder till att bli nh instruktör?? Typ heltidsutbildningar. Det är toppen med clinicar, men vill åt något mer sammanhållet. Hoppas på svar.

Jag är utbildad för Jaana Huuhka. Hon har dock bara instruktörsutbildningar sommartid och tar egentligen helst emot sådana som gått kurs hos henne tidigare.

Instressant nick du har! Gycklar du? :)

Sv: nh-utbildning??

Via Parelli kan man också bli instruktör. Man klarar av 3 sk. Levels (vilket är grundutbildningen) och sedan kan man börja göra instruktörsdelen efter det.

Utbildningsmaterialet för Level 1-3 går under benämningen "Savvy System" om du går in på www.parelli.com. Det kan man göra hemma och hur fort du gör grundutbildningen beror alltså på hur mycket kvalitativ tid du lägger ner på din häst. Level 1 tar mellan 3veckor och max 3 månader (mer tid ska man inte lägga ner på det - då tycker hästen det blir tråkigt och du med...)

Proven för varje Level kan man skicka in till en PNH-instruktör eller göra på en PNH-kurs. Vill du veta mer kan du maila mig så ska du få kontaktadresser till våra svenska coordinators för Sverige. Det är en rolig, utmanande och mångsidig utbildning!

:) :bump: :rofl:

/Camilla

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 636
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
402
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30