NH Träning

M

Mandiiz

Sitter här och funderar lite.

I början när ni började med de använde ni repgrimma då eller något annat ? :devil:

Sv: NH Träning

Jag har repgrimma och vanligt grimskaft. Det går säkert bra med vanlig grimma också men allt blir ju mycket tydligare med repgrimma och du kan använda mindre tecken för att få hästen att göra det du vill.

okej nej men tänkte just i början när man håller på mest för skojjs skull. tänkte köpa mig en repgrimma sen , men just nu har jag inte så fett med pengar de skoningen som går först just nu

Det funkar nog alldeles utmärkt ändå:bow: det är ju inte utrsutningen som har betydelse utan ditt kroppsspråk!

okok jo min moster har hållt på med nh träning av sina gammla travare

Jag började med repgrimma och longerlina, och tycker den ger klarare signaler än en vanlig grimma. Nu har jag dock övergått till vanlig grimma efetrsom hästen förstår mig ändå... kanske lite lathet också :angel:

Ja kanske . :devil: ska bara prova för skojjs skull mest leka :D

Japp kan slänga upp lite bilder i morgon i den tråden :) Provade idag med att hon skulle kliva upp på en pall & de gjorde hon utan problem :D

Ja? När jag började lära mig NH så använde jag det. På kurser alltså.
Utmärkta hjälpmedel för att komma ihåg så mycket som möjligt av all information. :)

LIA

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 754
Senast: Anna-Bella
·
Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
509
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kajsa Boström funderar kring vad som hänt om hon träffat rätt människor i början av sin dressyrkarriär. Hon uppmanar alla att våga...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur