nh träning?!

F

farminetta_

någon som har tips på lite lättare övningar som man kan börja med??

Sv: nh träning?!

Personligen tycker jag inte att man skall "testa på" NH själv utan att veta vad man gör.
Har du inte insikt i det är det allra bästa att ta hjälp av en tränare.

Att själv "börja med NH" utan att ha läst mycket litteratur, sett video, varit på kurser med eller utan häst, är som att rida in en häst utan att veta vad man gör.

Kan gå bra, men det kan gå åt h-vete med.
(ursäkta språket).

Jag vet att jag låter trisst och tråkig... men så är det i mina ögon.

Jag har sett för ofta hur det gått fel när folk försökt och det gått fel.

Sv: nh träning?!

Välj en bok om NH, läs den och börja sedan med tex det som står som första övning i boken. Det finns såklart många olika NH-böcker men prova en, läs den och se om den passar er. Läs järna flera olika för att få en vidare uppfattning. Du kan komma långt med bara hjälp av böcker men självklart är det enklare med en instruktör. Det viktigaste med NH är en stor dos känsla och tajming..

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: Trott
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Lejd
·
Ridning Jag behöver råd. Jag har köpt en 5 åring som inte är riden jättemycket. Nu har jag märkt att varje gång hon börjar bli trött stannar...
Svar
13
· Visningar
1 520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets

Omröstningar