Nezeril till hund????

movi

Trådstartare
Jag var idag kontakt med veterinär då jag tycker att det låter som hunden är täppt i näsan sen ett par dagar tillbaks, speciellt då hon ligger ner. För övrigt pigg, glad, äter, ingen feber, ingen hosta/nysningar/harklingar mm.

Får till svar att hundar kan bli förkylda, prova att ge 1/4 tablett Bisolvon 2 gånger om dagen i 3-4 dagar och Nezeril barnnässpray 2 gånger om dagen i lika många dagar.

Bisolvon till hund har jag hört om tidigare, men...Nezeril Nässpray (för barn) till hund? Har aldrig aldrig hört det förut.
Stämmer verkligen det eller var hon i telefonen helt ute och cyklade?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
444
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 292
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 434
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Snabbmat?