Next Generation

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare sneekkja
  • Startdatum Startdatum
S

sneekkja

Hejhej, håller själv på med islandshästar, men sambon min har 4 travare på gårn och kör som amatör.
Tycker själv att sporten är mycket rolig, och något jag tycker är ännu roligare är Hockeyligans "Next Generation"!
Har inte riktigt förstått mig på det, mer än att det är en ungdomsserie för kuskar födda -85 eller senare.
Detta tycker jag är mycket roligt, att man försöker få fram den yngre generationen!
För medelåldern behövs sänkas inom alla häst "sporter", ungdomarna måste få ta för sig, och dom måste få ut och visa upp sig!

Next Generation avgörs allså i en serie om sex försök, och en final.
I Final kommer dom 12 körsvennar som samlat ihop mest poäng i serien.

Det jag tycker är intressant är vad ni lite mer kunniga tycker om ungdomarna i denna serie?
10 av dom är;

Jörgen S Eriksson-20p
Daniel Edlund-15p
Henrik Nilsson-12p
Mattias Djuse-10p
Marcus M Melander-8p
Wiktor Kylin-Blom-7p
Anna Isabelle Karlsson-6p
Daniel Wäjersten-5p
Therese A Andersson-4p
Danne Jansson-3p

Finns det fler man borde lyfta fram än dom som står på Hockeyligans hemsida, hur har ungdomarna presterat och uppfört sig på banorna runt om i landet?

En fri disskution om "Next Generation", upplägget, körsvennarna, hästarna, och allt annat runt denna roliga serie!:)

Sv: Next Generation

Det är alltså Sundbyholms serie för unga kuskar? Det flesta travbanor har väl sina serier för "ungdomar", Örebro och Solvalla vet jag ialla fall har haft det.

Nej inte enskilda kuskar, jag missade den frågeställningen, jag trodde det handlade om ungdomsserier inom travet.

Snurrfian-moderator

Man får alltså inte ens skriva om man sett någon av kuskarna, eller vilken placering dom kom på i något lopp?
Menade förstås inte att denna tråden skulle vara någon slags kritik tråd mot kuskarna, utan mer om man har sett någon av dom, berätta vilken placering dom kom på ect.

Eftersom jag inte är ute och kollar så mycket på olika lopp, så är det roligt att höra, speciellt om dom yngre.

Snekkja

Fast hockeyligans är väl bara den senaste av alla lärlingsserier, det har väl funnits lärlingsserier på de flesta banor ganska många år, vad skulle just göra denna speciell menar du? Naturligtvis är det bra att lärlingar får köra lopp, trodde det var så självklart att det inte behövde diskuteras...

Sedan ska man kanske inte glömma de ungdomar som vill ta för sig men inte har hästar till det eller arbetsgivare som tillåter dem det. Skulle vara betydligt bättre att starta en liga för dessa för det finns säkerligen lika duktigt folk där som de du nämnt.

Man får alltså inte ens skriva om man sett någon av kuskarna, eller vilken placering dom kom på i något lopp?
Menade förstås inte att denna tråden skulle vara någon slags kritik tråd mot kuskarna, utan mer om man har sett någon av dom, berätta vilken placering dom kom på ect.

Eftersom jag inte är ute och kollar så mycket på olika lopp, så är det roligt att höra, speciellt om dom yngre.

Snekkja

Det är ju ganska så ointressant att veta xson Yson kom tre i ett lopp på springasnabbt banan, det finns ju bra resultat sidor att titta på om man är intresserad, och det är inte tillåtet att varken kritisera, eller höjja någon kusk eftersom det blir persondiskussion och de inte har någon chans att försvara sig om de får kritik eller svårt för mig att veta om det är kusken själv som gör reklam för sig och sitt.
Det här är en diskussionssida och du är varmt välkommen att diskutera lärlingserier eller annat bara det inte kommer ner på personnivå.

Snurrfian-moderator

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka