Iamia
Trådstartare
Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen på ställen där man behöver se ut som, och uppföra sig som, en ”vanlig civiliserad människa” - typ finare restauranger eller allsköns tillställningar. Under pandemin växte det dock fram ett stort sug efter att se och uppleva en riktig storstad och jag snöade in på New York. Den märkliga känslan vägrar ge med sig, så har nu bestämt mig för att verkligen åka dit till våren ihop med en kompis (det visade sig lite slumpartat att hon funderat på precis samma sak) på någon sorts kusinen-från-landet-tant-röjar-resa. Jag skulle vilja göra ett gäng riktiga ”stadssaker”. Gå på museum (dem har jag ok koll på), äta på spektakulära/intressanta/coola restauranger, strosa runt i kaosigt folkvimmel, fika på mysigt ställe, gärna uppleva någon konsert/event osv. Vill helt enkelt kika utanför boxen lite, och göra saker jag inte brukar göra. Har just börjat planera och det finns ju miljoner möjligheter och val…
Har ni varit där? Vad är era bästa tips och trix? Var bör man bo (eller var ska man inte bo), vad får man inte missa, var ska man äta, dos and don’ts osv mm? Orkar någon dela med sig lite?
Har ni varit där? Vad är era bästa tips och trix? Var bör man bo (eller var ska man inte bo), vad får man inte missa, var ska man äta, dos and don’ts osv mm? Orkar någon dela med sig lite?