NEW fälttävlansskydd bak

Mjuff

Trådstartare
För över tio år sedan när jag var aktiv i ft så hade jag NEW skydd på min häst. Nu är jag på gång igen! :)

MEN jag kan inte minnas hur bakskydden ska sitta!
Kan lixom inte komma på vilket som ska vara upp eller ner på dem. :o

Så ni som använder dessa skydd får hemskt gärna förklara eller ännu hellre lägga upp en bild så jag förstår hur de ska sitta. ;)

Jag upplever dem även som rätt så höga (nästan för höga?) när jag tänker efter, är detta något ni reflekterat över?

Sv: NEW fälttävlansskydd bak

Flärpen neråt.. Ja dom är jättehöga! Tycker många skydd är för höga bak? Mina equine premier bakskydd eller vad dom nu heter är oxå jättehöga och stora.

Flärpen neråt.. Ja dom är jättehöga! Tycker många skydd är för höga bak? Mina equine premier bakskydd eller vad dom nu heter är oxå jättehöga och stora.

Aha, flärpen neråt! TACK! :bow:

Får väl se om nya hästen gillar dem. Som sagt de är så höga så det ser nästan ut som de kan vara lite obekväma?!

De flesta (typ alla utom mina asgamla Style?) är skurna för att sitta högre upp på bakbenet än van man lindar tex. Min häst HATAR det.

Skenan i terrängskydd ska alltid skydda framsidan av bakbenet kan du också tänka :)

De flesta (typ alla utom mina asgamla Style?) är skurna för att sitta högre upp på bakbenet än van man lindar tex. Min häst HATAR det.

Skenan i terrängskydd ska alltid skydda framsidan av bakbenet kan du också tänka :)

Bra tips! Det är nog mycket det som har förvirrat mig oxå. För framskydden har ju skenan på baksidan av benet. Och på bakskydden så blir det alltså tvärtom.

Har plöjt igenom tråden med benskydd och såg att din häst var lite känslig. Och de skydden du hade kanske inte gick att få tag på längre?

Vet faktiskt inte. Med fio varnade mig för dem och sedan har jag haft både NEW och Premier Equine och då fattade jag vad hon menade! Skenan i Styleskydden (iaf mina gamla) är mycket "större" och väldigt trång jämfört med de andra skydden. Ser liksom mer ut som ett U runt senan (tänker på framskydden nu) och de andra skydden är skenan betydligt mer öppen och sluter liksom inte om runt senan.

För tillfället har pållen dock inga terrängskydd alls :p Men jag hoppas PE passar i annan modell (nuvarande snurrar runt...), eller New i en annan storlek. Det kan ju aldrig bli rätt från början :D

Nä det är inte lätt i denna djungel av skydd!
NEW är ju väldigt bra så jag hoppas min nya häst kan ha bakskydden.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 798
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 514
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 438
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama