New Balance skor ?

Sv: New Balance skor ?

Jag har dem fram på min häst!

Den har det för att den lättare skall "rulla över". Ska bli en naturligare vinkel på hoven och rullningen s¨kall bli bättre. Har det som sjukbeslag nu, men kommer att fortsätta sko hästen med eftersom det fungerat så bra, Har haft det på andra h'ästar oxå och fungerat bra. Har dock greppskor bak.

Min hovslagare föreslog att vi skulle sätta det fram på min häst som är mkt låg i trakterna. Han är nu skodd med ringskor och sulor fram . Så jag vill gärna höra fler som har erfarnehet av dessa skor.

funkar på en av mina hästar som är lite knasig i vinklarna fram. han rullar definitivt över lättare och han verkar trivas i dem. mina andra går med "vanliga". NB verkar funka fint. värt att prova.

JA, det kan ju som sagt vara värt att prova..... Får nog bli det. Jag hade aldrig hört talas om dessa tidigare.

Jag har sökt på nätet men inte hittat någonting..... Trodde alla som sålde en produkt i dag har en hemsida men de var fel.

Min har också new balance skor fram, precis som Baroya så har vi det för att underlätta överrullningen fram. Även för min så började det som ett sjukbeslag (vi har dem också i kombination med greppskor bak) och sen har vi fortsatt, har fungerat väl.
Min hästs problem är att hon får låsningar i länden. Men rent logiskt så borde ju en tå som hålls kort och rund ge utrymme för att trakterna ska kunna komma upp bättre.
Hoppas att det fungerar på din pålle!

NaturalBalance är just ett skoföretags namn på en sko med denna funktion, det finns andra skor med samma funktion (andra märken) och då heter de ngt. annat. Kommer dock inte på namnet/namnen just nu såklart...

*KL*

Jag har classic roller på min fram, också för att han ska kunna rulla över lättare. Som jag har förstått det görs NB o Classic roller av samma företag...men skiljer lite i hur de fixerar hoven. Om någon annan vet mer får ni gärna berätta. :)

Vår vet. i Hbg tyckte att han skulle skos med CR och det har fungerat bra för oss. Skon är halvrund undertill ist för att vara plan.

Ni som har det i komb. med greppskor bak; varför har ni det?
Har lite funderat på det...

De heter Natural Balance, inte New Balance - prova och sök på det istället så kanske det funkar. Vet i o f sig inte om det har en hemsida men testa.

Ja det är de skorna. Jag har haft såna på min förra häst och de funkade mkt bra på honom, hade färre tappskor, har rörde sig bättre. Nu har vi en inhyrd i stallet som nyligen börjat sko sin med likadana skor och han har tidigare haft en hel del tappskor, hittills har dessa suttit som berget och han har slutat snubbla.

Kan inte riktigt förklarar varför de kan ge en sån tydlig förbättring men så har det varit i vårat fall.

Kanske finns det någon hovis här som kan förklara bättre?

Ffa är skillnaden att Classic Roller är rundad i fram medan Natural Balance är något mer "kantig", har hörn. Därför är Calissic Roller t ex bra om hästen är intåad och inte rullar över i fram utan mer på sidan. Annars är själva idéen med båda i stort sett samma.

Min häst har alltid varit skott på "normalt" svenskt sätt och när jag kom till utlandet skodde de på ett sätt som liknar natural balance skoning. Min häst fungerade inte alls med dem för hon rullade över för snabbt och vågade inte ta ut steget och höll alltså igen i rörelsen och fick problem med muskulaturen i bogarna och sen spredde det sig till bakdelen. När hon väl vara hemma igen och skodd normalt så blev hon bra igen. Så det passar nog inte alla hästar.

Var det svårt att få hem dessa skor? Såg att de kommer ifrån USA. Beställde/beställer ni själva eller gör hovis det?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
685
Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: tanten
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
627
Senast: lil-sis
·
Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 025
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka