Nerv i kläm orsakade förlamning

elin.hs

Trådstartare
Nu står "min" ponny i Strömsholm på sjukhuset för hästar. Hon slog i huvudet bakom öronen, i boxen på något sätt, antagligen i krubban. När det svullnade kom antagligen en nerv i kläm, och hennes vänstra huvud-sida förlamades, öronen hängde, allt hängde, ögonen rullade och hon bara dreglade jättemycket. Jag är jätteorolig, ponnyn är bara 5 år och vi tränar hoppning och dressyr med sikte på unghästchampionatet, men jag SKITER I ALLT NU! Vill bara att hon ska bli frisk och få komma hem, jag bryr mig inte om hon inte kan ridas mer eller nåt sånt, vill bara få hem världens bästa häst. :'(

Finns det någon som har varit med om det här och hur var utgången?
Blev hästen bra?! Snälla svara, kommer dö om hon inte klarar sig..

Sv: Nerv i kläm orsakade förlamning

usch de låter jätte hemskt! men min kompis kompis hade en häst som något likande hände med, vet inte om de va precis samma sak men iaf något likande. hästen klarde sig men fick små skador för framriden, blir inte riden nu för ryttare är skadad så ridningen vet ja inget om.... men den klarade sig iaf och går ute med sina kompisar som vanligt, syns inget i hagen och så, de är lycklig! hoppas de går bra för din häst! massa lycka till!

en ponny på ridskolan råkade ut för ngt liknande och var tvungen att avlivas för hon blev inte bättre..

fenny_92: tack det var skönt att höra! tack tack tack jag hoppas också det ska gå bra! :D

ii_ssa: vad råkade den hästen ut för då?

MIn förra häst hade liknande symptom. Vet dock inte om han hade slagit sig, tror snarare att det var en tumör. man han vinglade och sista dagn blev han förlamad i vänstersidan...allt hängde..

Men nu tror jag iofs att det var en tumör eller hjärnblödning..Men vi fick ta bort honom:(

Hoppas att din pålle klarar sej. Håll hoppet uppe!:bump:

Okej! ja jag tror detta endast beror på svullnaden, det kan ju människor också få, nerver i kläm pga svullnader... TACK! :D

Ja, och är det "bara" det..så finns det ju en chans att det blir bra om svullnaden bara går ner! *Håller tummarna*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka