ner i vikt!

melvin

Trådstartare
hej! min häst har gått på bete nu i några veckor och, lättfödd som hon är, så har hon ju blivit hm.., VÄLDIGT rund om maggen, skulle nu vilja ha lite tips på hur ni gör när ni ska få ner era hästar i vikt, hur ni tränar, och ungefär hur jång tid som är rimligt att det tar för hästen att bli någorlunda slimmad igen? skulle gärna vilja höra hur ni bär er åt, tycker nämligen att det tidigare år har tagit en himla tid att få ner min älskade lilla dam i vikt! :smirk:

Sv: ner i vikt!

Då tränar jag fettförbränning. Långa pass trav.
Även en del galopp för att få upp magen.
Givetvis får du se över foderstaten o kanske ändra något där.
// Linda

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 412
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej, Min ena häst är för överviktig för att släppa på bete vind för våg i sommar utan han kommer bredvid övriga och så ska han få...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka