Nej nu får jag snart spader

minda

Trådstartare
Har lyckats med hjälp av några här på buke att göra ordning bildsidor min hemsida som jag och några till sköter.
men nu är problemet att i datorn så ser det jättebra ut och sidorna funkar precis som dom ska så jag har skickat över dom till hemsidan (jobbar med WS_FTP Le) men sen när jag gick till hemsidan för att njuta av jag lyckades fixa det så funkar det inte där!!!
Vad har jag gjort för fel, fattar noll eftersom det som sagt funkar på datorn

här är det det krånglar: bildsidan
(22 maj och 12-13 Juni)

Mycket tacksam :D för hjälp då jag och di andre är vnya på det här med hemsidor :crazy:
 
Det verkar som om den ena sidan samt bilderna inte är uppladdade på Internet. Jag kollade igenom koden lite snabbt och det verkade inte vara något fel på den.
 
Okej hur gör jag det då?
för som sagt jag har laddat upp till hemsidan från datorn genom ftp:n
 
Att bilderna inte syns på sidan från juni beror på att du i koden har skrivet jpg med små bokstäver, men bilderna heter .JPG med stora bokstäver.

Att majsidan inte syns kan bero på en massa saker:
- överföring funkade inte, så du måste föra över sidan igen.
- fel filnamn. html-filen ska heta: 22maj04.html och inget annat.


/Soapbubble
 
Tusentusentack nu funkar det :bump:
Det var det att jpg stod med små bokstäver, hade aldrig kommit på det själv

Och med majbilderna så hade jag i koden där man länkar till sidan med bilderna skrivit maj istället för Maj

nu är det bara en sak som krånglar: Det är ett foto som inte vill visa sej på 12-13Juni har suttit och kollat på koden jättelänge utan att jag kan förstå vad felet är :confused:
 
Det är bilden som i koden heter LindaJuni.JPG som inte visas, eller? Det är inte så konstigt eftersom du inte har någon sådan bild. Tittar du på följande sida ser vilka foton som är uppladdade. Där kallas bilden "Linda_BjörnbärJuni.JPG"

/Soapbubble
 
Har ändrat tillbaka bildnamnet till Linda_BjörnbärJuni nu men det funkar inte iallafall :(
 
Å , Ä , Ö , mellanslag och andra specialtecken är inte tillåtna i filnamn på internet. Det kan fungera ibland, men man ska inte lita på det.

Håll dig till A-Z, a-z, 0-9 och _ så går det bättre.
 
Har nu ändrat i mappen där bilderna finns och i kodningen så att det står Bjornbar men det vill sej iallafall inte:(
och jag har ingen aning om hur jag ska ändra på den sidan som soapbubble hänvisade till så att det ej står där med ä och ö ifall det kanske är där som ändring måste till?
 
"Sidan som soapbubble hänvisade till" är bara en lista över de filer som finns i katalogen som heter "12-13Juni04". Du behöver alltså gå till den katalogen med FTP-programmet och döpa om filen. Eller så laddar du upp filen på nytt med det nya namnet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp