Nej, nej, nej....

R

rare

Hjälper min kompis med hennes häst i sommar då hon inte har lika mycket tid pga konstiga tider på jobbet. I alla fall idag körde jag ett dressyrpass på banan, inte hårdare än vanligt eller så..efter ca 30 min(10-15min framskrittning) blir hästen tvär halt! jag mår så dåligt när det är någon annans häst(inte för att det är speciellt kul när det är ens egen heller)! hon blev ju inte arg eller så, det är ju sånt som händer det vet ju jag med. men tänk om det är något allvarligt:S hoppas på hovböld, hovslagaren kommer imorrn...
för överanstränging borde väl inte komma sådär pang direkt lixom? o ingen svullen eller nåt...bara varm och puls...snälla, låt det vara en hovböld!!!

Sv: Nej, nej, nej....

vad tråkigt. :( Hoppas det inte är nått allvarligt...

Vad jobbigt, speciellt när det inte är ens egen..Fast det är ju absolut INTE ditt fel ..min första fundering var eftersom det kom så plötsligt att han kan inte ha trampat in ngt i hoven strålen ?? Men isåfall borde ni sett det när ni kollade honom efteråt..eller kanske bara klivit på ngn vass sten..jag råkade en gång kratsa lite i strålen :o Och pållen ryckte till och hoppade runt på tre ben först gick över på ngn /ngra dagar dock..kan ju vara en så enkel grej..eller en sträckning eller så.. Du måste bara berätta vad som händer och vad de var! *nyfiken* :bow:

idag var han varken varm, svullen eller halt:) och hovslagaren hittade ingen böld. antagligen trampade han på något vasst com gjorde att han fick ont och värme i hoven igår. kylde direkt så kanske hjälpte det lite...idag fick han i alla fall vila, men imorrn ska vi ta ett lugnt pass alla fall och hoppas att allt fortfarande är ok då!

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
763
Senast: Ajda
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 595
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 896
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 798
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka