E
evrebellma
Måste ha lite kloka råd! Jag står med en 16 årig hbl valack, som är under "hältutredning" men diagnos troligen vrickning.. Men vi väntar svar från försäkringsbolag om magnetröntgen.
Min andra påläggskalv- en tokig fuxdam! Har jag haft i snart 1 år,
vet besiktning helt ok, men jag röntgade ej och jag får väl bita i det sura äpplet nu..
Hon har haft korta perioder med ridning pga min hälsa då jag varit mkt dålig! Men sen kanske 1 1/2 månad tillbaka har hon "protesterat" med små tjurigheter under lite ridning och longering. Jag har lagt märke till en liten galla i höger has utsidan. Vill kolla detta!
Jag har, tyvärr, mkt dåliga erfarenheter av veterinärer.
Men jag har nu blivit rekommenderad en bra vet.
Hur ska ja gå till väga?
Det är lika bra och röntga en typ "unghäströntgen" - alla falanger.
Kan ja ringa till djursjukhus och säga att jag vill ha tid till just denna vet? Vad ska man säga hältutredning? Röntgen alla 4?
Om jag endast tar röntgen bekostar jag väl detta själv?
Är det sedan ngt så vet ska gå in och behandla går väl försäkringbolaget in?
(Haft hästar i 15 år, men fy farao för hältor! Muskelproblems hästar inga problem, men hujeda mig för hältor/gallor..)
Kan nog nästan säga att i höger has skulle det inte förvåna mig om det sitter en liten liten inflammation..
Lite kloka råd?
Min andra påläggskalv- en tokig fuxdam! Har jag haft i snart 1 år,
vet besiktning helt ok, men jag röntgade ej och jag får väl bita i det sura äpplet nu..
Hon har haft korta perioder med ridning pga min hälsa då jag varit mkt dålig! Men sen kanske 1 1/2 månad tillbaka har hon "protesterat" med små tjurigheter under lite ridning och longering. Jag har lagt märke till en liten galla i höger has utsidan. Vill kolla detta!
Jag har, tyvärr, mkt dåliga erfarenheter av veterinärer.
Men jag har nu blivit rekommenderad en bra vet.
Hur ska ja gå till väga?
Det är lika bra och röntga en typ "unghäströntgen" - alla falanger.
Kan ja ringa till djursjukhus och säga att jag vill ha tid till just denna vet? Vad ska man säga hältutredning? Röntgen alla 4?
Om jag endast tar röntgen bekostar jag väl detta själv?
Är det sedan ngt så vet ska gå in och behandla går väl försäkringbolaget in?
(Haft hästar i 15 år, men fy farao för hältor! Muskelproblems hästar inga problem, men hujeda mig för hältor/gallor..)
Kan nog nästan säga att i höger has skulle det inte förvåna mig om det sitter en liten liten inflammation..
Lite kloka råd?