NEHA Futurity............

M

Mike

Howdy!

2 Ekipage, sk 'svenskekipage', har kvalificerat sig till finalen på NRHA Futurity 2008.

Om jag inte är helt ute och cyklar, så skedde detta i konkurrens med ca 600 hästar.

Att F.T skulle kvala med 'Banjo hustler' var nästan väntat, men att han dessutom kvalade in med 'Lilla Katie' var en överraskning :)

Lilla Katie är helt tränad av T. L-S, som jobbar hos FT och det är helt hennes förtjänst.
Tyvärr kunde hon inte själv rida hästen på tävlingen, men det är hon själv som gjort allt jobb.

T. L-S är nog utan tvekan den hetaste nya svenska Reiningryttaren/tränaren just nu.

Jag tycker att detta är skitkul :)

Finalen startar på lördag, kl 14 lokal tid.
Mer info på :
www.nrha.com

/Mike :devil:

Sv: NEHA Futurity............

va roligt me smyg reklam, hm....

Smygreklam?
Knappast....... Jag är personligen djupt imponerad av alla inblandade.
Inte många i sverige, om ens någon, har kommit längre inom western
internationellt.

Det handlar inte om reklam, utan om att uppmärksamma några som tillsammans lyckats åstadkomma något riktigt stort, med svenska westernmåttt mätt.

Som jag skrev i ett annat inlägg i en annan tråd.......: det luktar nästan avundsjuka :)

Varför inte glädjas med dom som visar oss svenska westernryttare från den bästa sida som går?
Eller förbjuder Jantelagen det? :)

/Mike

Men kan du inte skriva ut namnen så att alla vet vilka det är??? Jättekul med framgångsrika svenskar, DET gynnar sporten!!!

*nyfiken*

Fredrik Thomsson och Tove Lewenhaupt-Schmidt. Bara larvigt att inte skriva ut namnen i detta fall.

Visst e de såå himla bra gjort av Fredrik o Tove. Två svenskar som lätt kan mäta sig med de "stora" i landet over there.
Ca: kl 22-23 ikväll vår tid rider Fredrik Lilla Katie i Interm open och ca kl 02-03 inatt vår tid rider han Banjos Hustler i Interm open OCH OPEN Futurity Finalen ( de går klass iklass).
Är det någon som vill ha lite extra hjälp med sin träning så är Tove hemma i sverige ett tag till. Kontakta mig i så fall/ Petra
Hon e suuuuper duktig!!!

Fredrik Thomsson är chefstränare på Nedpoint Ranch och Tove är hans ass trainer. Tove har varit där i ca 5 år nu o lär väl stanna för evigt:laugh:
Fredrik kommer från Gotland ( Thomsson Quarterhorses) o har bott i usa nu väl i ca 14-15 år tror jag. Han kommer till sverige 2-3 ggr om året o håller clinics. Det var han som hittade Saratoga till mig och tränade honom ett år där han sen tävlade honom på NRBC o Worldshow.Han hjälper också Long Valley i Stockholm att hitta hästar. En av Nedpoints hingstar Banjo Whiz börjar få ut sina 3 åringar på tävling i usa nu o de är riktigt bra. Banjos Hustler som Fredrik ska tävla inatt är efter honom.Hoppas du blev lite klokare:confused:/ Petra

Haha, ja jag är rädd för det:o!!!

Men jag förtsätter ställa dumma frågor och förhoppningsvis lär jag så länge jag lever!!!:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka