Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår inte
Veterinärens utlåtande om ”negativ bak” kan betyda att inga fynd /problem hittas där. Dvs det kan vara positivt.
Alltså nej hovbenets vinkel är negativ, alltså tvärt om från positiv som den blir vid typisk hovbensrotation.
Om det är oklart vad veterinären menar/du inte förstår så ska du givetvis i första hand fråga veterinären om förtydligande .
Jag förstår inte vad du menar riktigt?
Veterinärens utlåtande om ”negativ bak” kan betyda att inga fynd /problem hittas där. Dvs det kan vara positivt.
Alltså nej hovbenets vinkel är negativ, alltså tvärt om från positiv som den blir vid typisk hovbensrotation.
OkAng negativa vinklar så nej inga oklarheter mellan mig och veterinär. hovbenets vinkel är negativ, alltså tvärt om från positiv som den blir vid typisk hovbensrotation.
Ok
Blir nog svårt för någon att uttala sig om din häst här . Veterinären bör vara den du frågar tänker jag .
Aldrig hört om det innan utan bara att den sänks eller att hovbenet tipsas framåt, tippning av bakre delen av hovbenet hörde jag inte ens om på hovslagarutbildningen.Ang negativa vinklar så nej inga oklarheter mellan mig och veterinär. hovbenets vinkel är negativ, alltså tvärt om från positiv som den blir vid typisk hovbensrotation.
Aldrig hört om det innan utan bara att den sänks eller att hovbenet tipsas framåt, tippning av bakre delen av hovbenet hörde jag inte ens om på hovslagarutbildningen.
Inlägg 5 och negativ vinkling.Var har TS skrivit om detta ? Nyfiken då jag missat något totalt ?
Hej!
Min ponny på 4 fick fång för 3 månader sedan och igår röntgade vi. Inga rotationer i fram, däremot negativa vinklar i bak. Någon som har erfarenhet utav detta?
Hovis skall såklart få bilderna osv
Tror det är lättare att hitta information på engelska.