Clairehorse
Trådstartare
Det jag funderar över är om det finns något 'hjälpmedel' till nedtramp i stigbygeln.
Jag har alltid (sen jag började rida) haft ett 'ordentligt' nedtramp i stigbygel och jag har inte tänkt på det försen min vän kommenterade att jag hade mycket nedtramp.
När jag sitter ner är den helt ok! barbacka är den också bra.
Det är nog mest i traven tror jag..
Min ridlärare har inte kommenterat det och inte någon annan heller...
Men sen i sommras har jag börjat kolla på min fot på bilder,filmer osv, och funderat på om det finns något som kan hjälpa mig få de ' ultimata' stigbygelpositionen? är det någon stigygel som funkar bra? eller träning osv.
Eller är det inte bra eller bra? bara att fortsätta rida och strunta i det?
Sökt runt efter detta 'problem' och även frågat min kompis men inte fått något direkt svar..
Hoppas ni hängde med!
Tacksam för alla tankar,svar och idéer(:
Jag har alltid (sen jag började rida) haft ett 'ordentligt' nedtramp i stigbygel och jag har inte tänkt på det försen min vän kommenterade att jag hade mycket nedtramp.
När jag sitter ner är den helt ok! barbacka är den också bra.
Det är nog mest i traven tror jag..
Min ridlärare har inte kommenterat det och inte någon annan heller...
Men sen i sommras har jag börjat kolla på min fot på bilder,filmer osv, och funderat på om det finns något som kan hjälpa mig få de ' ultimata' stigbygelpositionen? är det någon stigygel som funkar bra? eller träning osv.
Eller är det inte bra eller bra? bara att fortsätta rida och strunta i det?
Sökt runt efter detta 'problem' och även frågat min kompis men inte fått något direkt svar..
Hoppas ni hängde med!
Tacksam för alla tankar,svar och idéer(: